Specificaties DLNA -support • WiFi • 4GB - Bekijk alle specificaties

Humax H3 Smart TV box 4GB Review

croissantNewbie 5 juli 2017, 536 views

Humax H3 Smart TV box 4GB (Product gekocht)

Mijn televisie op de slaapkamer is de oude van de woonkamer (HD ready) en is nog niet smart. Omdat ik ook graag een filmpje opzet in de slaapkamer deze Humax gekocht. Humax richt zich duidelijk op Nederland, er is veel keuze met Nederlandse Apps.

Pluspunten

• Veel NL Apps, kunnen onder voorkeuze toetsen gelinkt worden
  • Netflix gecertificeerd
  • Makkelijke afstandsbediening en menu
  • Mediaspeler via USB
  • Optische digitale uitgang voor stereo installatie
  • DLNA, speelt de bestanden van mijn Humax 5200 af
  • Android, dus zelf Apps toevoegen mogelijk

Minpunten

• Gebruikt Mirracast techniek wat niet altijd werkt
  • Geen Spotify
  • Geen toetsenbord op afstandsbediening
  • Niet veel extra geheugen voor foto’s en video’s op te slaan
  • Ondersteund de Ziggo App nog niet

Geluidskwaliteit Score: 4
Via de HDMI aansluiting geef de Humax is full hd beeld (1920 pixels) terwijl mijn tv slechts hd ready is (1280 pixels). Ik haal dus denk ik wel het maximale uit mijn televisie nu. Netflix is superscherp, uitzending gemist is sterk afhankelijk van de uitzending, maar altijd nog goed genoeg om even een programma terug te kijken.

Humax 5200 met Humax mediaspeler in netwerk verbonden.
Ik heb beneden in de woonkamer de Humax 5200 recorder staan.
Voor het Ziggo portaal had ik deze al ooit met het internet verbonden.
Toen ik de Humax mediaspeler had aangesloten zag ik de 5200 in de lijst staan!Hij speelt de bestanden keurig af. Wel merkte ik dat het soms wat lang duurde om de internetverbinding op te bouwen via Wifi. Ik heb nu een Home plug setje aangeschaft van Devolo om via het stopcontact de internetverbinding te maken, dit werkt stukken beter

Uiteraard ben ik ook graag kritisch, een nadeel vind ik wel het cast gedeelte. Even een foto afspelen vanaf mijn smartphone werkt niet stabiel (hapert op mijn HTC Android). De Humax App heb ik 1x ge´nstalleerd maar gebruik ik echt nooit. Ik vind de afstandsbediening toch een fractie sneller werken.
Ik schakel nu nog tussen de televisiezenders op de televisie en de Humax mediaspeler, het zou mooi zijn als de Ziggo app erop zou zitten, dit scheelt weer met het wisselen van de ingang met de televisie afstandsbediening. Al met al weer een mooi nieuw product van Humax die zeker vergeleken met Apple vergeleken mag worden.

Heb jij ook een Humax H3 Smart TV box 4GB?

Spreelt deze ook films af vanaf een usbstick?(mkv)