Canon Canoscan 9000F Mark II Review

WiebenlnNewbie 5 juli 2017, 1.098 views Product gekocht

Canon Canoscan 9000F Mark II

Prima scanner voor een redelijke prijs! Essentiële Scansoftware is al ingebouwd. Canon Quickmenu en Image garden zijn voor mij niet nodig. Met ScanGear regel je alle instellingen.

Pluspunten

• Onovertroffen scans!

Minpunten

• Nummert scans automatisch vanaf <datum>1 in een leeg mapje

Driverkwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Snelheid zwart Score: 3
Snelheid kleur Score: 3
Scankwaliteit Score: 5
Ik had jaren geleden een scanner gekocht via ons dagblad en die hield er mee op. Nu deze gekozen na wat filmpjes en reviews bekeken te hebben: wat een verschil in kleuren en scherpte!! Installatie is een fluitje van een cent. In de lade passen twee 35 mm strips, dus max 12 foto's (gelukkig zonder de dwarsbalkjes). Met de ingebouwde software scant hij die met één druk op de autoscan knop, splitst ze in de 12 afzonderlijke plaatjes, maakt positieven van de negatieven en brengt ze keurig op de juiste kleur, zet ze in een mapje en toont dat mapje. Dat mag best een paar minuten duren, want intussen verwerk ik de klare foto's, bv in Picture manager of Irfanview en stop ze in mijn eigen mapjes. Instellingen zoals aantal dpi, verscherpen, krassen reductie etc regel je met de software ScanGear van CD of de Canon site. Aparte geleiders voor (4) dia's en rolfilm. Niets meer te wensen!!
Nou ja: hij geeft de scans een volgnr van datum en nr. Als je de map leegmaakt telt hij vrolijk weer vanaf het begin zodat je dubbele nrs krijgt als je niet oppast..

Heb jij ook een Canon Canoscan 9000F Mark II?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite