Club 3D HD4670 Review

tjtristan 30 december 2009, laatste update op 30 december 2009, 425 views

Club 3D HD4670

Pluspunten

• DVI-VGA-HDMI aansluiting al op de kaart
  • Stock koeler presteert erg goed
  • Overclockbaardheid met stock kaart

Minpunten

• Kaart wordt zeer kaal geleverd
  • Geen goede driverondersteuning voor Server 2003 en Win2000

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Featureset:
Bij de kaart wordt vrij weinig meegeleverd, enkel een driver cd en een quickstart guide, normaal vind ik het altijd wel leuk als er een spelletje bij zit of wat anders leuks, maar omdat de kaart alleen voor deze contest gebruikt maakt het verder niet zoveel uit.
Er zitten al 3 native aansluiting op de kaart zelf: DVI, VGA en HDMI, normaal zit er enkel 2 DVI aansluitingen op, dit is wel weer een echte plus! (behalve als je 2 DVI schermen hebt natuurlijk, dan moet je een verloopkabel hebben).

Prestaties
De prestaties zijn out of the box al behoorlijk goed voor een kaart in deze prijs categorie, standaard kreeg ik al zo'n 240FPS bij de Nature test in 3dmark01 SE, met wat overclocken en tweaken kwam ik al gauw uit op 320FPS, wat toch een aardige prestatie is (zonder mods e.d.).

Overclockbaarheid
De overclockbaarheid is op het eerste gezicht al goed (zie screenshot) maar het echte overclocken moet nog beginnen, maar met de kaart helemaal stock (geen mods of andere koeler) clockt die toch al aardig over.
Dit stukje werk ik waarschijnlijk nog bij als ik echt die-hard ga overclocken }> .

Beeldkwaliteit
Hier heb ik vrij weinig over te zeggen, de laatste tijd is de beeldkwaliteit eigenlijk altijd al goed bij videokaarten, en bij deze geen uitzondering.

Modbaarheid
Dit moet nog gebeuren, wordt later nog aangepast.

Drivers ondersteuning en compabiliteit
Hier had ik nog wel wat problemen mee met server 2003, kon hem namelijk niet met de normale installatie aan de praat krijgen, ik moest echt de .inf handmatig installeren om hem werkend te krijgen.
Met Windows 2000 zijn er zelfs custom drivers nodig om hem aan de praat te krijgen.
Nvidia heeft dit toch wat beter voor elkaar aangezien ze op allebei de OS'en goed installeren.

Warmte- en geluidsproductie
Hier ben ik erg over te spreken, de kaart is idle zo'n 36 graden en hoor je amper, en met benchen gaat de fan niet veel harder draaien, er zit dus echt al een top stock koeler op!

De prijs was in dit geval zeer mooi door de contest (4launch _/-\o_ ) maar de normale prijs vind ik ook niet hoog voor de prestaties die je er voor terug krijgt.

• 2x AMD Opteron 2210EE
  • Prototype Socket F Moederbord (vermoedelijk van Python)
  • Samsung 6x1GB 667MHZ DDR2 Ram
  • Samsung 640GB 7200RPM Sata2
  • CoolerMaster 620W Modulair
  • HP 1740
  • Windows XP

Heb jij ook een Club 3D HD4670?

Ik zou het pas een echte plus vinden als er (2 x) DVI, HDMI en DP op zit. VGA is in iig compleet overbodig omdat diie andere uitgangen simpel met een adaptertje omgezet kunnen worden naar VGA. Probeer dat maar eens vanuit VGA (met zelfde kwaliteit hè). Ik heb iig geval "een la vol" liggen met DVI -> VGA adapters liggen.
3dmark01 SE
:?
Is die niet een beetje out-dated om een moderene kaart op te testen? Iedere moderne kaart scoort daarop toch als een trein......

Wat heb je gedaan met dat overclocken? Heb je daar CCC voo gerbuikt over andere programmatuur?

Wat ben je van plan aan deze kaart te gaan modden, zodat je hier ook performancewinst uit denkt te halen? Andere koeler of zo en verder overclocken?
Drivers ondersteuning en compabiliteit
[/b] Had je zelf al wel door gok ik ;) Verder een nogal kale review, maar jij zegt het nog aan te gaan passen... Dus geen commentaar verder ;)

[Reactie gewijzigd door Fid3lity op 30 december 2009 17:41]

Ja het is inderdaad nogal kaal, maar volgens mij was een erg uitgebreide review ook niet nodig, en om nou 40 reviews te hebben waar exact hetzelfde in staat lijkt mij ook nogal nutteloos.
Dan vraag ik me af met welk doel je deze review hebt geschreven / schrijft. Het leukste aan een review is een eigen inbreng / mening of iets wat je is opgevallen wat nog nergens vermeld wordt. Daarnaast heeft iedere schrijver zijn eigen verhaal, wat het leuk maakt om nieuwe reviews te lezen ;) Met het oog op deze punten denk ik dat je hier wel een prima survey van kan maken :)