Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic TX-55EZW954 Zwart Review

copywizard 11 juli 2017, 308 views

Panasonic TX-55EZW954 Zwart (Product gekregen)

Een super mooi beeld met een enorme feature set alleen is de prijs iets aan de hoge kant.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • helderheid
  • contrast
  • smart tv snelheid en features
  • afstands bedieningen
  • Zwart = Zwart!

Minpunten

• aansluitingen aan achterzijde
  • interne speakers

Ik heb deze tv gewonnen met de prijsvraag hier op tweakers van afgelopen maand.

Ik doe altijd mee op tweakers maar nooit echt verwacht iets te winnen en ik was dan ook stom verbaast te horen via tweakers dat ik de winnaar was van dit beest!

En het kwam nog eens goed uit ook want mijn 46" 10 jaar oude Samsung lcd was wel aan vervanging toe.

Daarnaast is dit toestel haast op mijn lijf geschreven gezien 3D en een Curved scherm geheel ontbreken.
Dit zou dan ook zeker de enige twee vereiste zijn geweest als ik zelf een nieuwe TV had gezocht/gekocht.
Puur omdat ik al een hekel heb aan 3D in de bioscoop en dat naar mijn idee Curved puur een verkoop truc is om te laten zien wat ze allemaal kunnen tegenwoordig.

Ik ben zelf een vervend bioscoopganger en ben dan ook in het bezit van een bioscoop pas waarmee ik onbeperkt naar de bioscoop kan.
En we hebben dan ook nog eens een van de twee in Nederland beschikbare Dolby Atmos zalen tot mijn beschikking.

Ondanks dat hou ik ervan om lekker thuis op de bank hangend naar een goede serie te kijken of zo af en toe een filmpje nog een keer te kijken.

En daarvoor is deze TV dan ook uiterst geschikt.

Toen de tv werd bezorgd was het wel even schrikken zo enorme doos als het was

Eenmaal uitgepakt even tijdelijk op zijn voet gezet om hem snel te kunnen testen en bewonderen!

Ik heb hem nu enkele dagen in gebruik en hij werk echt top!

Ik gebruik redelijk veel de youtube cast functie via de Viera app op mijn mobiel waardoor het haast lijkt alsof er een volwaardige chromecast in het toestel aanwezig is.

Ook heb ik al contact gehad met de panasonic service desk met iets waarvan ik dacht dat het een defect was.
Maar wat zullen de medewerkers daar hebben zitten lachen om mijn stommiteit.

Het zat zo toen ik de tv om schakelde naar mijn kodi media speler viel mij op dat de bezel van het scherm aan de linkerkant breder was dan aan de rechterkant.
Hier wat foto,s om het te verduidelijken.

Maaaaaar wat bleek het zwart is bij deze oled zo ENORM zwart dat omdat kodi niet goed uitgelijnd is op mijn tv.
Het leek alsof het scherm niet klopte maar je ziet zelfs op de foto,s het verschil niet tussen het zwart van de bezel en dat van het scherm!

Conclusie is dus Zwart is echt Zwart bij dit toestel.

Ook heb ik even kort de tv mogen testen met een PS4 Pro van een goede vriend en hier kan je zien datje echt het maximale uit het scherm haalt.
Zoals het gebruik van HDR en 4K

De kleuren en licht effecten spatte letterlijk van het scherm.
P.s. mijn eigen PS4 ziet er ook goed uit maar er is wel degelijk verschil te zien.

Wat betreft aansluitingen zit het wel goed bij deze TV 4 x HDMI, meerdere USB aansluitingen, ethernet en meerdere CI+ aansluitingen geven je ruim de mogelijkheid om apparatuur aan te sluiten.
Het enige wat jammer is enkele aansluitingen zitten plat geplaatst achter op het toestel. en een aantal recht achter op het toestel.
Op zich geen probleem er word alleen een mooie afdek plaat bij geleverd welke niet meer past als de rechte aansluitingen bezet zijn.
Dit houd in dat als je meer dan 2 HDMI,s of de ethernet poort wil gebruiken dat de afdekplaat al niet meer geplaatst kan worden.

Verder heb ik besloten in de nabije toekomst nog een panasonic soundbar te plaatsen bij deze TV ondanks dat het geluid van zichzelf super netjes is met de 4 x 10W speakers erin geeft een soundbar net dat extra gevoel.

Ik heb al een samsung soundbar maar deze werkt niet super lekker met de panasonic samen.
Zo kan ik niet het geluid regelen van deze samsung soundbar via de panasonic afstandsbediening.
Dit komt denk ik ook omdat de soundbar alleen optical in heeft en niet beschikt over HDMI(ARC).

Ook heb ik contact opgenomen met Ziggo om mijn oude grote energie slurpende HDDVR om te laten wisselen voor een CI+ module deze hoop ik volgende week te mogen ontvangen.

Ik wil deze review dan ook afsluiten met de woorden i will be back!
En ik zal deze review dan even aanpassen met foto,s van de gehele nieuwe setup incl. CI+ & panasonic soundbar.

Mochten jullie nog vragen hebben of dingen die je graag zou willen hebben getest vraag maar raak!

Panasonic & Tweakers super bedankt voor dit beest van een TV!

Heb jij ook een Panasonic TX-55EZW954 Zwart?