Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart

Specificaties 9,7" • 2048x1536 • 32GB • Android 8.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart Review

Remonoord 4 juli 2017, 349 views

Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart

Erg mooi en plat vormgegeven tablet met stalen zijkant en achterkant en het voorpaneel helemaal van glas. De tablet zelf is licht van gewicht Beeldkwaliteit is absoluut goed, erg helder beeld met goede kleuren en groot contrast. De camera functie super, veel instellingen tot handmatige sluitertijden en diafragma aan toe.

Pluspunten

• Beelschermkwaliteit
  • Camerafuncties
  • geluid (algemeen)
  • Stijlvol design

Minpunten

• accuduur
  • s pen niet op te bergen in tablet zelf
  • android bediening niet mijn ding

Nog nooit zo veel moeite gehad met het testen en reviewen van een apparaat.
Voor iemand die al meer dan 15 jaar met Apple (IOS) werkt en ineens de overstap maakt naar een android toestel is het behoorlijk wennen, voor mij althans.

Laat ik maar beginnen met het design,
De tablet zelf is licht van gewicht (ondanks al dat glas)

Beeldkwaliteit is absoluut goed, erg helder beeld met goede kleuren en groot contrast. ik ben geen type die snel een film of serie kijkt via de tablet omdat ik dit erg zonde vindt van het kleine beeld ervan en in de regel de slechte speakers die er in zitten (kom ik zo op terug) maar als je op vakantie bent is dit misschien wel een erg goede oplossing om zo nu en dan toch een paar afleveringen van een serie te kijken op netflix of videoland.
Het geluid is beter dan van menig ander tablet door de plaatsing van 4 speakers maar zoals te verwachten valt mis je lage tonen dus vandaar dat ik hem persoonlijk niet gebruik voor het kijken van films of series.

De camera functie is dan wel weer super, ontzettend veel instellingen tot handmatige sluitertijden en diafragma aan toe
kleurechtheid komt goed overeen en er zit toch nog een aardige scherpte diepte controle in voor het feit dat er zo'n kleine sensor wordt gebruikt.
de frontcamera is ook prima.

De S pen heb ik heel even uitgeprobeerd en daarna weer snel in de doos terug gelegd, veel te bang dat ik deze zou verliezen dus het was handig geweest als Samsung hier een oplossing voor zou verzinnen dat de S pen in de tablet opgeborgen kon worden.
ben je veel creatief bezig op een tablet zou de S pen absoluut een pluspunt zijn om op die manier fijner en preciezer te kunnen werken.

De Samsung apps zelf heb ik even doorgekeken maar er zit niks bij wat mij kan interesseren of waar ik iets aan heb (dit ivm met niet kunnen synchroniseren naar mijn andere apparaten die geen android ondersteunen)

Dan de bediening zelf,
1e dag vond ik het een drama!
iedere keer een verkeerde knop ingedrukt dus steeds meer handelingen moeten verrichten om gedaan te krijgen wat ik wilde.
na verloop van tijd meer handigheid in gekregen maar nee, doe mij maar weer Apple.
Accuduur niet heel erg van onder de indruk moet hem vaker laden dan mijn iPad, moet wel zeggen dat de Samsung veel sneller oplaadt.

conclusie:

Ben je thuis in Android en een heavy user met tablets, is dit de tablet die je moet hebben

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht