Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

ZyXEL DMA-2500 Review

jasiccama 30 december 2009, laatste update op 15 januari 2010, 3.728 views

ZyXEL DMA-2500

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Streamen gaat goed via netwerk
  • Eenvoudige bediening
  • Via IBood, goede prijs/kwaliteit verhouding. Anders is hij nogal duur vind ik.
  • Stil

Minpunten

• Geen DTS downmixing bij MKV bestanden

Geluidskwaliteit Score: 4
Heb deze mediastreamer via IBood gekocht voor ¤ 79,-, daardoor een goede prijs/kwaliteit verhouding. Via het netwerk streamt de Zyxell goed en via USB ook. Heb er externe HD aan hangen en dat werkt perfect. De bediening is eenvoudig maar voldoende. De software die erbij wordt geleverd is niet nodig om te streamen, gewoon je HD delen is genoeg. De Zyxell is verder lekker stil (had hiervoor een XBOX, scheelt enorm in geluid). Beeld is zeer goed, ook Full HD.
Jammer dat DTS downmixing nog niet wordt ondersteunt bij MKV bestanden, misschien komt dat later in een firmware upgrade (hoop het wel). Zet de films met DTS nu van te voren om met een software programma van de "Popcorn". Is wat meer werk (+/- 10 min) maar werkt wel perfect.
Hier de link naar dat programma:>

Heb jij ook een ZyXEL DMA-2500?

Dat zou ik kunnen doen ...is het dan mogelijk om te downloaden van pc op die externe schijf die ik op die zyXEL aansluit ? ...anders moet ik nog iedere keer met die externe schijf na mn pc lopen ,die aansluiten om vervolgens te dowloaden :?
Dat wil geloof ik niet. Het is inderdaad wat heen en weer geloop, zo ben ik ook bezig. Heb op bij pc een USB en stroom kabel liggen zodat ik alleen maar de externe HD hoef los te koppelen en bij de pc aan te sluiten.
Voor zover ik weet en heb geprobeert kun je de externe HD niet benaderen vanaf je pc als deze aangesloten is op de Zyxell. Geen webpagina e.d. Je kunt de Zyxell alleen pingen naar mijn idee.

Iemand anders een idee???
Ik ook heb deze gekocht via Ibood. Ik vind het een heel deftige streamer voor 79€.
Doet alles out-of-the-box zonder iets te moeten instellen op de streamer zelf. Alleen software installeren op de pc om de streamer duidelijk te maken welke mappen er gebruikt kunnen/mogen worden.
Het enige nadeel vind ik dat er geen aan/uit-knop is.
Ik heb deze media speler ook gekocht bij Ibood alleen vind ik het menu soms een beetje traag en ook loopt het bij mij wel eens vast. Het zou fijn zijn om er XMBC op te installeren alleen kan ik hier nergens wat over vinden op Google. De mediaspeler functioneert voor de rest prima, full HD met DTS audio films van rond de 9GB worden prima weer gegeven.
@ MaciverNL

Klopt, menu is soms wat traag en "schokkerig", maar ik heb het idee dat het door de laatste firmware upgrade iets versneld is. Heb je de nieuwste firware er al op staan?

XBMC gaat denk ik niet werken omdat er geen harde schijf in zit/kan. Ik zweer eigenlijk ook bij XBMC (Xbox 1) maar omdat ik deze via Ibood goedkoop kon krijgen en puur om Full HD te streamen, dat lukt je niet met een Xbox 1 :)
Ik heb er ook een gekocht via Ibood. Mooie prijs !

Vraagje: ik een Conceptronic CH3SNAS en die wil ik graag via samba benaderen ...
Weet iemand hoe ik dit in kan stellen op de Zyxel ?
* welk programma gebruik je om die DTS te converten?

Heb die ook enkel voor HD gekocht en is nu wel brak dat ik meeste films niet kan afspelen, welseries in 720p enzo maar dus niks met DTS. Had een sample geupload voor de zyxel support maar die zeiden ook dat ik die moest aanjluiten op een DTS versterker.

Je kan die wel via een webinterface beanderen via IP-Adress:49152/web/IMedia maar als je iets verwacht als XBMC zal je zwaar teleurgesteld zijn, je kan daar enkel imedia stuff toevoegen.
Wat die imedia beterft is dat ook maar zwak, heb een link naar diggnation's xml eringestoekn en nog een paar videocasts maar die dma-2500 lust blijkbaar geen RSS .. stom

* Samba is geen probleem, je mag blijkbaar wel geen autenticatie doen, dus voor iedereen zichtbaar en leesbaar, moest ook nog es alles chmodden naar 777 voordat hij mijn data zag.

* In de nieuwe firmware (03) Kan je nu ook via configurate -> overige opties - geavanceerde opties -> samba client 5 shares toevoegen en evt. een login en paswoord aan toevoegen maar nog niet getest, staat ook niet beschreven in de online manaull.

* Weet er iemand of NTFS usb HDD's werken? heb enkel nog met FAT32 getest.

Allezins een tijdelijke oplossing voor mijn HD content, zit te wachten op de Boxee Box van D-Link (port van XBMC) die tegen de zomer wel te koop zal zijn en een echte media-streamer is, ondertussen hd met die dma en al de rest met mijn ouwe trouwe xbox/xbmc :)
NTFS HDD werkt prima. Ik heb een 2"5 inch USB HDD (WD Passport). Deze doet het. Ook cool dat de USB poort dus genoeg stroom geeft!
Hier de link voor de software om de audio te converteren:

Is wat meer werk dan DTS downmixen maar het werkt.
bedankt voor de link, heb momenteel wel geen windows pc meer maar zal wel lukken ;) had al een script gedraaid nl mkvdts2ac3.sh dat werkt onder linux of osx (ook voor die popcorn hourą maar werkt niet in de dma, heb al hdmi raw en pcm geprobeerd voor ac3 van de dma's geluidsinstelling maar nog steeds 'the sound of silence"
ript je die dts eruit of plak je er gewoon een ac3 spoor bij? Denk dat ikergens dat ac3 spoor als eerste moet instelen in die mkv ofzo?
is me gelukt met mkvdts2ac3 en mkvmerge, moest wel die DTS track uit de mkv halen na het converteren en die AC3 als defautl track aanduiden maar nu werkt mijn geluid eindelijk.
Stom toch dat een nieuwe hdtv of die dma geen dts kan afspelen, bestaat nochtans al 17 jaar =p
spijtig ook dat die dma geen *.nrg files kan lezen, ook maar es converten naar *iso dit weekend, tja voor 79 euro mag je niet teveel willen zeker :)
Ben ook blij dat het werkt met die sofware. DTS downmixen zou gewoon moeten kunnen, kijk maar naar de WD Live. Die doet het nu ook en deze is in principe goedkoper. Die € 79,- was alleen via Ibood, normaal ligt de DMA rond de € 150,-.....