Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Huawei P10 Zwart Review

guidomoreeTestpanel 2 juli 2017, laatste update op 14 juli 2017, 372 views

Huawei P10 Zwart (Testpanel)

de huawei p10 is een snelle, mooie telefoon, die in bijna alle hoeken scoort. het heeft alleen een paar aanpassingetjes nodig.

Pluspunten

• scherm
  • snelheid
  • camera
  • bouwkwaliteit
  • prijs

Minpunten

• 1 knop voor multitasken en terug te gaan

om dit review af te trappen eerst even een probleem de wereld uit helpen, huawei spreek je: "hoe-a-wei" uit

-Algemene beoordeling

Ikzelf zou de Huawei P10 zeker aanraden, dit omdat:
1 goed overall package
2 18 maaden garantie op een goed lopend toestel
3 niet zo duur en wel zelfde prestaties

- Featureset

de P10 heeft een Kirin 960 met 4 gb ram dus is sterk genoeg voor basis taken, en doet die dan ook zonder moeite. de Mali-G71 MP8 is een zeer goede gpuen moet "maar" een 1080p scherm aansturen dus doet dit ook met gemak
- Bereik

de P10 heeft alle soorten wifi en heeft bluethooth 4.2, dat genoeg is voor normaal gebruik. je hebt bluetooth 5,0 niet nodig want niet heel veel mensen luisteren naar 2 bluethoot speakers tegelijk, en als je dat toch wilt dan gebruik je toch jbl?
verder ondersteund die 4g, dit kan ik jammer genoeg niet uittesten. ik zal dit uittesten als ik een abbonoment neem

verder kun je kiezen tussen onscreen buttons, of 1 knop (touchpad/ fingerprintscanner) die al die functies vervangt. als je kiest voor die ene knop zoals ik doe is het even wennen maar alles is te leren :). om even uit te leggen hoe het werkt:

- drukken is terug
-langer drukken is home
-swipen is multitaskmenu

- Accuduur

de P10 heeft een 3200 mAh baterij die je makkelijk door een dag heen helpt, en mocht dat niet zo zijn kun je altijd super bespaar stand aan zetten of supercharge gebruiken. hiermee doet huawei een claim van een half uur opladen, een hele dag baterij. dit is niet helemaal zo, want als je er lang genoeg op zit is elke telefoon na een tijdje leeg. maar hij laad inderdaad zeer snel op, dat helpt als je weinig tijd hebt. dus als je er niet op zit kun je hem in een uurtje makkelijk naar minstens 80%+ krijgen en daar red je de dag makkelijk mee

- Gebruiksgemak

de P10 draait op android 7.0, dus niet de laatste laatste versie dat wel jammer. op android 7.0 zit emui 5.1, dit is huawei's skin over android die vooral op het midden tussen ios en android leek. maar niet meer het is verandert, je kan nu zelfs je app drawer toevoegen. verder vindt ik het wel een goede UI alleen de foto's app had wel wat anders gemogen, want ik vind het leuk om eigen mapjes te kunnen maken en dat kan niet.

- Scherm

het scherm is een 1080p neo-lcd met een hoge helderheid (550 "nits") en goed contrast en kijkhoek. over het algemeen is het dus een goed scherm

- Design

veel mensen vinden huawei's design in de P-serie erg op iPhone lijken, maar dit is niet perse een slecht ding. de P10 is geinspireerd op de iPhone, maar heeft een heel ander identiteit door de glazen balk en wat is dat, o ja geen camera humb. apple kan daar nog wat van leren! al met al een fijne telefoon

- Bouwkwaliteit en afwerking

de bouwklwaliteit is goed, metaal met 2.5D glas ziet en voelt mooi en premium, maar ik heb maar een paar klein aanmerkingen
1. geen geolied scherm of screenprotector
2 glas op de achterkant zonder hoesje kan breken als je hem op tafels gooit

- Stabiliteit en betrouwbaarheid

de P10 heeft tot dus ver nog (bijna) nooit gelagd of geskipd. hij loopt super constant en doet alles alsof het niks is dus ik ben tevreden

- camera

dan de camera's, het is een dubbele camera affaire : het is een combo met een kleur en monochroom (zwart-wit) sensor, waarvan de kleursensor 12 megapixels heeft en de monochrome 20 megapixels. ik had liever een zoom lens of zoiets dergelijks gezien want ik vindt het zelf niet helemaal werken. maar gelijk een monochrome foto kunnen maken is wel leuk. ik hoop dan in de p11 of mate 10 of welke volgende er dan ook is ze er zoom aan toevoegen met 4 camera's ( 2 monochroom; 2 kleur). de P10 maakt vooral snel en redelijk een foto, dat ik beter vindt dan dat een telefoon er jaren over doet om de foto te maken. hij kan 4k filmen maar niet gestabiliseerd, dat wel een let down is want hij heeft "OIS" maar ik heb geen problemen met de stabilisatie bij 1080p. al met al is het een goede camera!

- Prijs+ conclusie

de huawei P10 kost momenteel rond de 550,- euro

voor wat je krijgt vindt ik het zeker een telefoon die het waard is, omdat hij prestaties en premium bied tegen een mindere prijs en garantie heeft om goed te lopen voor anderhalf jaar dat niet veel telefoonmakers hebben!

heb je nog vragen stel ze!

Heb jij ook een Huawei P10 Zwart?

Zou je meer kunnen uitleggen over "1 knop voor multitasken en terug te gaan"?
Dit komt in je review niet echt naar voren.
Accu duur, klopt de claim van huawei? is het toestel binnen 1 uur vol?
Accu duur: Red jij het een dag? als dit niet lukt, veel gamen? youtube? etc.
er is een knop waar je alles mee doet ( of je kiest voor onscreen knoppen)
1 keer drukken is terug
1 keer langer drukken is naar home
1 keer swipen is multitaskmenu
Die monochrome sensor wordt niet enkel gebruikt voor monochrome foto's maar voegt het contrast beeld toe aan de kleurensensor om zo een contrastrijkere en scherpere foto te maken.
de P10 maakt vooral snel en redelijk een foto
Sorry, maar dan ben ik zeer benieuwd wat voor smartphones jij normaal gewend bent, aangezien de P10 dankzij OIS en de camera opstelling een van de betere keuzes is op gebied van smartphone camera's. "Redelijk" is echt een understatement. De camera presteert op en top. Kijk Dx0Mark Mobile, het Tweakers P10 forum en diverse Youtube vergelijkingen er maar eens op na. Hier komt toch echt naar voren dat we dit een pareltje is op camera gebied. Weet je zeker dat je de camera van de P10 aan het testen bent? :9
beste HetGezegde

ik zeg niet dat de camera slecht is, ik zeg alleen dat hij vooral snel en redelijk een foto maakt i.p.v. eeuwig scherpstellen. en OIS werkt niet bij 4k filmen en ook niet goed bij de camera. en over je opmerking over de monochrome camera, dat kan je ook op de google pixel/ samsung galaxy s7 manier op lossen want die maken foto's van dezelfde kwaliteit. en die staan zelfs boven de p10. ik vind het verder wel een hele fijne camera, alleen 4k gestabiliseerd mag wel worden toegevoegd en hdr is een keuze niet aparte mode, verder wel top camera
Thanks voor je uitleg.

En ja, en grote sensor met grote pixels is ook nuttig (S6, 7 en 8 - Pixel), alleen verlies je wat detail. Dat zal de reden zijn van Huawei voor deze setup.

Ik hoop m binnenkort ook zelf te mogen testen!
nias!

het is een goede telefoon dus geniet ervan
waar kom je vandaan? (welke telefoon had je)
- verkeerde plaats -

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 4 juli 2017 12:04]

Voor m'n vriendin: heeft nu de P8 en daarvoor de P6 - helemaal Huawei minded.

Zelf heb ik het volgende rijtje gehad:
OnePlus One (eerste Android)
Huawei Nexus 6P
Xiaomi Mi5S
de huawei nexus 6p had toch ook problemen?
In welke zin?

Bij mij boog het frame na een half jaar gebruik zonder enig moment in m'n kontzak te hebben gezeten. Leek wel een surfplank. Kieren in de behuizing.
Verder prachtig toestel:
- stereo speakers
- zeer goede camera met Google HDR algoritme
- lange accuduur
- AMOLED scherm met sRGB mogelijkheid
- USB-C
- snelle processor
- finger print scanner aan achterzijde
De accu scheen bij sommige mensen heel snel leeg te gaan
en dit is dus het enige probleem dat er naast het buigen is @HetGezegde
Jammer dat de batterij soms een goed toestel kan verpesten.
idd maar dit is geen probleem bij de huawei P10 _/-\o_