Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G - Reviews

Specificaties 11GB GDDR5X • 3x DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Review

Beaudog 1 juli 2017, laatste update op 26 augustus 2017, 1.182 views Product gekocht

Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G

mooie gtx 1080 ti kaart voor in mijn mini itx build neemt 2 slots in beslag en heeft 3 fans . heeft geen backplate dat is jammer , voor de rest een topper.

Pluspunten

• 2 slot
  • 3 fans

Minpunten

• geen backplate

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Een top kaart heb hem nu een tijdje in mijn bezit en ben er erg tevreden over.
Hij past mooi in mijn mini itx build .
de kaart neemt 2 slots in beslag hij heeft 3 fans die qua geluid wel meevallen.
de kaart heeft geen backplate dat is jammer de koeling vindt ik prima .
overklokken ging prima de 2,5 slots varianten zullen wel beter de snelheid vasthouden.
maar de chip zelf is al een monster 4k is ook geen enkel probleem .
met dit systeem game ik op een 55 inch 4k tv .
in mijn mini itx systeem wordt de kaart rond de 74c .

Heb jij ook een Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G?

Ik denk rond de 85/90c maar goed ik redt die waardes niet ondanks dat ik een mini itx build is de airflow ok
Ik heb de kaart iets overgeklokt hij begint op 2025 en dan zakt hij zo rond de 1950 mhz .
Maar als je geen fan in je case heb dan zal hij ook wel op 85c komen .
Wat voor kloksnelheden haal je en zou je deze aanraden over iets als een twin x2? Ik kan op zich een duurdere kaart kopen, maar ik zie de meerwaarde er niet zo van in. Ik heb nu trouwens een msi tf gtx760. Zou je zeggen dat deze stiller is dan die? Die wordt op zich best luid (63.2db volgens tweakers op 100% en ik kan net tot 85%) 55db of zo open air bench op 20cm is voor mij de max dus, en ik ga geen goedkope OEM behuizing meer kopen, dus heb ik betere airflow en iets betere demping, zeker aangezien de gpu dan niet direct naast het zijpaneel meer zit.

[Reactie gewijzigd door barbadruif op 25 augustus 2017 20:31]

Ik heb de kaart iets overgeklokt core+100 geheugen loopt gewoon standaard.
In het begin loopt de kaart op 2000 naderhand zakt hij naar 1950/1970 .
De kaart zelf is stil ik heb mini itx systemen dus ik moest een 2 slot koeler hebben.
Als je een dikkere kwijt kan zal ik het zeker doen de klok snelheden worden toch dan beter vastgehouden en de kaarten zijn over het algemeen ook stiller .
Deze 1080 ti is best stil en de kaart wordt bij mij niet warmer dan 74c .
Het syteem staat bij mij in een tv meubel en het geluid is over de reciever
Dus ik hoor de kaart amper .
Is de witte versie gelijk aan de zwarte versie? en zijn de fans actief, of zijn deze semi passief? ik vind namelijk niet veel informatie over de zwarte versie, deze zal beter in mijn zwarte DAN A4 SFX case staan
volgens mij zijn ze gelijk op de kleur na dan ,en de fans beginnen pas met draaien rond 60c.
ah zelfde als EVGA dus.. wel bagger, want ik zoek een non blower kaart met actieve fans. liefste 3 though. de EVGA die ik heb is ook semi passief maar heeft maar 1 fan. dat ding tikt de 83c aan en die fan die blijft gewoon op 1000rpm draaien, tenzij ik hem handmatig omhoog schroef. irritant wel.
83c redt ik niet meestal rond de 75c
De fans zelf vindt ik niet luidt .
Dat is wel in een andere mini itx behuizing

[Reactie gewijzigd door Beaudog op 25 juni 2018 15:14]

nouja, ik heb de DAN A4 SFX dus daar zijn geen casefans aanwezig. geluid kan wel irritant zijn, maar zolang het maar gewoon goed koelt dan vind ik het prima. met welke temp gaat deze kaart throttlen? weet je dat toevallig?
ik hoop het in iedergeval dat die zwarte koeler blijft. het is en blijft toch een SFF case
Welke case heb je? Thx
Nu heb ik corsair carbide 240 een witte
Deze
[img=234,176]https://tweakers.net/ext/f/kq4Z7z25t3DeibLYAHOyGreh/medium.jpg[/img]

[Reactie gewijzigd door Beaudog op 19 juli 2018 16:48]