Logitech diNovo Mini Review
Heb na goed nadenken en het lezen van wat reviews op internet een Logitech diNovo Mini gekocht voor mijn HTPC. Grote voordeel leek mij de (goede) bluetooth ontvangst en de 'handige' geintegreerde keyboard/muis combinatie, zodat ik mijn PC van de grote ligbank verderop kan bedienen..
De diNovo Mini komt geleverd in een nette Logitech doos, samen met een oplaadkabel, een batterij en bluetooth ontvanger. Het geheel zit netjes verpakt in de doos, waarbij het lijkt alsof Logitech er voldoende tijd en moeite in heeft geïnvesteerd om de consument niet het gevoel te geven dat het 'zo maar' een keyboardje is.
De Logitech diNovo Mini voldoet opzich aan mijn verwachtingen. De Bluetooth ontvangst is goed, en stelt me in staat om vanuit alle hoeken in...
Pluspunten
Doet wat het moet doen. Bestuur je HTPC vanaf de bank. - Best wel handzaam - Geintegreerde muis is echt een voordeel
Minpunten
Toch te duur.. Soms plaatsing van toetsen erg onwennig Niet helemaal stil.
Eindoordeel
De diNovo Mini komt geleverd in een nette Logitech doos, samen met een oplaadkabel, een batterij en bluetooth ontvanger. Het geheel zit netjes verpakt in de doos, waarbij het lijkt alsof Logitech er voldoende tijd en moeite in heeft geïnvesteerd om de consument niet het gevoel te geven dat het 'zo maar' een keyboardje is.
De Logitech diNovo Mini voldoet opzich aan mijn verwachtingen. De Bluetooth ontvangst is goed, en stelt me in staat om vanuit alle hoeken in de kamer mijn HTPC te bedienen, dit loopt op tot zo'n 5-8 meter radius om de HTPC heen. Prima ontvangst dus. Helaas komt het soms wel voor, dat bij serieuze CPU load de diNovo unresponsive wordt. Kán gebeuren, natuurlijk.. zeker bij USB dongles.
Qua ergonomie en bouwkwaliteit scoort de diNovo voor mij een voldoende. Het keyboardje voelt wat goedkoop aan, en de knoppen maken een soort van klikkend geluid bij het indrukken.. wat goedkoop klinkt. Verder zijn sommige toetsen op zeer onhandige manier geplaatst waardoor je (zelfs na een paar weken van gebruik) typfouten blijft maken. Dit omdat de toetsen een tikje naar links van het midden verschoven zijn, waardoor het keyboard net niet zo typt als je gewend bent van je normale PC toetsenbord of eventuele smartphone. Dit komt volgens mij door onderandere de mousepad die aan de rechterkant van het toetsenbordje zit. Hierdoor verwissel ik vooral de n en m regelmatig omdat ik mijn vingers moet overstretchen omdat ik met mijn rechterhand niet het midden van het keyboardje haal. Het toetsenbord is sowieso wel wennen. Opzich werkt de rest wel prima, en je krijgt ook handigheid in het bedienen met de muis en het gebruik van de alternatieve (groene) buttons.
Ook maakt de diNovo Mini bij het open klappen van het klepje en het aangaan van de lampjes een soort van brommend geluid. Nadat ik de diNovo Mini er de eerste keer om heb geRMAd en de tweede vervangende diNovo het ook laat horen heb ik het maar ter kennisgeving aangenomen. Het is niet continu te horen, en het stoort ook weer niet heel erg. Het is wel jammer en iets wat ik in andere reviews eigenlijk nog nooit terug heb gehoord.
De software van de diNovo verder is goed, en mij bekend van mijn overige Logitech muizen en toetsenborden. De verschillende sneltoetsen zijn uiterst gemakkelijk in te stellen en ook dingen als cursor-versnelling en muis snelheid zijn aan te passen.
De prijs vind ik bij nader inzien aan de hoge kant voor wat je krijgt. Het toetsenbordje is prima, maar andere producten van Logitech voelen voor (veel) minder geld net wat beter en duurzamer aan. Ook de problemen met ergonomie en het rammelende karakter van de diNovo maakt het niet echt leuk dat je er toch minimaal 90 euro aan hebt uitgegeven. Je blijft toch achter met het idee dat het een (veel te dure) gimmick is..
Reacties (3)
Ik denk dat ik hem terug ga brengen en toch maar ga voor de Edge. Daar betaal je dan wel een paar tientjes meer voor.
er is inmiddels 1 letter uitgevallen (de T zo uit mijn hoofd), maar verder werkt alles -na al die jaren- nog steeds perfect.
windows 7 driver was vroeger inderdaad eigenlijk gewoon slecht, inmiddels werkt ie prima.
de prijs, is inderdaad niet weinig, maar nogmaals, na ruim 3 (mss zelfs wel bijna 4?)jaar trouwe dienst vind ik dat het beestje zichzelf ruim terug verdient heeft.
tot zo ver een jarenlang tevreden gebruiker
(die zelfs overweegt er een reserve in de kast te leggen, mocht logitch 'm ooit uit productie halen zonder een waardig opvolger..)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/9739/vomitingkidsmall.jpg?f=community)