Specificaties Bedrade muis en 5.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Strix Impact Review

Manolito Mystiq 28 juni 2017, 89 views

Asus ROG Strix Impact (Product gekregen)

Deze ASUS ROG Strix Impact Gaming Mouse behoort weliswaar tot de low-budgetklasse van de nieuwe ROG serie muizen, de primaire aspecten die een gamer nodig heeft zijn aanwezig: hoge resolutie (5000 DPI), comfortabel, lichtgewicht, aanpasbare muisknoppen, macro’s, en een DPI-gevoeligheidsschakelaar.

Pluspunten

• ambidextreus (voor zowel links- als rechtshandigen)
  • eenvoudig maar mooi ontwerp
  • DPI-knop is heel nuttig—ook voor bewerkingsapplicaties
  • licht van gewicht en stevig
  • alle knoppen zijn aan te passen met Armoury
  • de verlichting is aan te passen in 16,7 miljoen kleuren via AURA Sync met enkele effecten

Minpunten

• AURA Sync biedt voor deze muis niet meer dan esthetieke waarde
  • vereist muismat (op mijn witte tafel werkte het niet goed)
  • software is niet gemakkelijk te vinden op de website zelf; met trefwoorden op Google kom je er eerder
  • geen terug-knop (andere knoppen kunnen de functie wel overnemen)

Deze ASUS ROG Strix Impact Gaming Mouse (een hele mond vol) heb ik gekregen bij het ASUS Republic of Gamers 2017-evenement. Het is een fijn cadeau, want het is een degelijke muis.

De Impact behoort weliswaar tot de low-budgetklasse van de nieuwe ROG serie muizen, de primaire aspecten die een gamer nodig heeft zijn aanwezig: hoge resolutie (5000 DPI), comfortabel, lichtgewicht, aanpasbare muisknoppen, macro’s, DPI-gevoeligheidsschakelaar … en niet te vergeten: twee ROG logo stickers!

De DPI-knop is ook handig voor bewerkingssoftware zoals Photoshop, want de gevoeligheid kan gemakkelijk met deze knop aangepast worden.

ARMOURY

Met de software Armoury—welke niet gemakkelijk te vinden was op de door de
handleiding gegeven link—kan heel wat mogelijkheden van de Impact worden aangepast:
MOUSE
De Impact bevat zes knoppen en elke knop kan naar wens een andere functie krijgen: muisfuncties, toetsenbordfuncties, macro’s, Windows shortcuts, en zelfs multimedia-opties. De gevoeligheid (DPI) kan worden aangepast in twee verschillende waarden: OFF dat de standaardgevoeligheid kent en ON dat een verhoogde of verlaagde gevoeligheid kent (zie onder).

LIGHTING
Lighting weergeeft de lichteffecten als ook het kunnen aanpassen van de kleur en de helderheid (0, 25, 50, 75, 100) van de verlichting. De DPI indicator kan ook worden uitgeschakeld (zie onder).

MACRO
Een knoppencombinatie kan worden opgenomen en opgeslagen, en daarna worden ingeschakeld door een van de zes muisknoppen.
SYNC
De kleur van de verlichting kent 16,7 miljoen verschillende combinaties en daarbij zijn er drie effecten: Static, Breathing, en Color Cycle. Het is me niet duidelijk wat het verschil is tussen het selecteren van Static of het uitzetten van de effecten (Off).

De muis voelt wel degelijk responsiever aan dan mijn (enigszins zware) Sculpt Ergonomic Mouse. Bij precisiemomenten in games als het sniperen in Metal Gear Solid V: The Phantom Pain komt deze gevoeligheid met de daarbij aanwezige DPI-schakelaar heel erg van pas.

Wel prefereer ik meer comfort (die ik krijg van de Sculpt Ergonomic Mouse en misschien ASUS’ ROG Spatha) en stillere knoppen. De comfort-opties zijn er dus, maar wat betreft (hoogwaardige) stille gaming muizen, dan weet ik nog niet een goede te vinden.

Al met al is dit een degelijke muis voor een degelijke prijs.

Heb jij ook een Asus ROG Strix Impact?