Mushkin Reactor 480GB Review

Tyrian 28 juni 2017, laatste update op 18 september 2017, 157 views

Mushkin Reactor 480GB (Product gekocht)

Helaas. Hoewel deze SSD lekker snel is en veel capaciteit biedt voor een goede prijs heb ik een exemplaar ontvangen dat datacorruptie geeft en vele bad sectors bevat. Deze gaat terug naar de winkel. (Alternate) Update: Vervangend exemplaar is wél betrouwbaar.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Snel

Minpunten

• Bad sectors
  • Datacorruptie
  • Onbetrouwbaar exemplaar

Gisteren heb ik deze SSD binnengekregen via Alternate en ben gelijk aan het installeren gegaan. Ik wilde graag mijn server upgraden naar Windows 7 maar had er extra schijfruimte voor nodig dus vandaar deze SSD.

Helaas kreeg ik al snel na de installatie van Windows problemen met falende Windows updates, falende Internet Explorer 11 installatie, meldingen over 'bad blocks' en willekeurige CHKDSK runs die van alles repareerden.

On softwareproblemen uit te sluiten heb ik nog alle partities verwijderd en Windows voor een tweede keer geďnstalleerd, maar de problemen kwamen weer terug. Een surface-check liet meedogenloos zien dat de schijf vol zit met bad sectors dus ik ben er maar mee gestopt en heb garantie aangevraagd. Jammer dat dit exemplaar door de kwaliteitscontrole is gekomen...

Update: Alternate heeft voor een vervangend exemplaar gezorgd, en deze werkt wél betrouwbaar.

Heb jij ook een Mushkin Reactor 480GB?