Specificaties 9,7" (2048x1536), Android 7.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver Review

ivoha 27 juni 2017, 45 views

Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver (Product gekocht)

Fijne tablet die snel werkt, goed beeld en een goed maar niet heel hard geluid heeft. Met handige accessoire (S pen), fast charge, mooi design en uitbreidbaar geheugen.

Pluspunten

• S Pen is erg handig
  • Werkt snel
  • Helder scherm
  • Lange accuduur
  • Mooi slank design

Minpunten

• Geen doosje voor de S pen
  • Accu laden mag sneller
  • Fotokwaliteit is redelijk

De tablet zit in een stevige doos met de ’S pen’ (en extra stiftjes), een oplader, headset en het gebruikelijke papierwerk. Zowel de tablet (niet te zwaar, dun en mooi design) als de pen (ligt goed in de hand en niet te glad) zijn mooi en handig in gebruik vorm gegeven. Een doosje (ter bescherming) en/of bevestiging aan de tablet zou handig zijn geweest. Uiteraard raad ik ook ten zeerste aan een beschermhoes en folie voor het apparaat zelf te gebruiken om het glas optimaal te beschermen.

Aanzetten en instellen van de tablet gaat snel, binnen enkele minuten is het apparaat klaar voor gebruik. Wat gelijk opvalt is het scherpe en heldere 9,7 inch AMOLED scherm zorgt voor een goede ervaring betreffende de beeldkwaliteit. Tijdens het opstarten ook gelijk gebruik gemaakt van de optie om een vingerafdruk te gebruiken als beveiliging. De vingerafdruk sensor werkt in mijn ogen heel erg goed. Enkel minpuntje is dat het unlocken van het apparaat niet altijd gelijk werkt. Soms moet je een paar keer drukken.

Ik gebruik bijna altijd de S pen, deze wordt zelfs zonder het scherm aan te raken door het apparaat geregistreerd, wat uiteraard erg handig is. Ik heb nog niet alle functies uitgeprobeerd, maar ik gebruik vooral de pen in plaats van mijn vingers voor het aantikken op het scherm. De pen werkt zeer accuraat met het scherm en door de hoge gevoeligheid van het scherm kun je zeer fijne lijnen of juist dikke lijnen maken door de druk die je uitoefent op de pen. Dit vind ik persoonlijk zeer tof, zeker in combinatie met de voor ge´nstalleerde app ArtCanvas.

De voor ge´nstalleerde apps (met name Samsung gerelateerd) zijn een voldoende basis die je zelf kunt aanvullen met alles wat je leuk vindt. Ook voor mijn studie gebruik de tablet i.c.m. een bluetooth keyboard met word. Dit werkt makkelijk en snel, ook in combinatie met couldopslag programma’s. Overigens is het opslaggeheugen uitbreidbaar (SD-kaart).

Daarnaast wordt hij gebruikt als reisgezel voor het luisteren van muziek, surfen, maar ook film kijken met het geluid uit de speakers (dat goed klinkt (4 speakers), maar niet heel hard). Films zijn er goed op te kijken, alleen donkere beelden zijn met zon slechter zichtbaar.

De fast charge kabel laadt de accu in enkele uren en hij gaat gauw 2 dagen mee, echter zijn er snellere technieken te bedenken.

De camera geeft redelijke foto’s, echter vind ik een tablet ook geen handig apparaat daarvoor.

Ik ben het over het algemeen erg tevreden met de prestaties!

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver?