Sony XDR-P1DBP Zwart Review

Steeffoon 27 juni 2017, 1.216 views Product gekocht

Sony XDR-P1DBP Zwart

Een zeer compacte draagbare radio die voldoet aan eigenlijk alle wensen.

Pluspunten

• Erg compact
  • Erg goed geluid voor dit formaat
  • Oplaadbare accu
  • Handig

Minpunten

• Vrij hoge prijs
  • Geen mogelijkheid Bluetooth/USB-stick

Voor mijn werk als buschauffeur was ik op zoek naar een compacte radio voor de 'stille ritten'. Omdat mijn ruimte in de bus niet al te riant is, mocht hij dus niet te groot zijn. Mijn oog viel op de Sony XDR-P1DBP, alleen de prijs; dat zorgde nog wel voor wat twijfel. Omdat ik veel rij en hij vaak van antenne moet wisselen, was DAB voor mij een eis. Net als een oplaadbare accu, zodat je niet steeds batterijen hoeft te verwisselen.

Toen de draagbare radio binnenkwam, was ik erg verbaasd over de grootte van het doosje. Want hij was vele malen kleiner dan ik had verwacht. Dit is overigens niet negatief; want deze gaat precies passen op de plek waar ik 'm had bedacht. De geluidskwaliteit is voor dit formaat erg goed. Verwacht geen akoestiek als in de Ziggo Dome of de kracht van je home-cinema set, het voldoet en kan zeker luid genoeg; ook onderweg!

Op het display zie je, indien beschikbaar, welk nummer er afgespeeld wordt; dus 'houdoe' Shazam! Ontvangst is goed, niks op aan te merken en de mogelijkheid tot 3 snelkeuzes en nog een X aantal extra snelkeuzes via de knoppen aan de voorkant zijn fijn en zo schakel je eventueel snel over. Handig is verder de hold-button die toetsen vergrendeld als hij in je tas zit.

Een ander handig detail is de mogelijkheid om een lusje of dergelijke te bevestigen zodat je hem op kunt hangen. Ik heb van een oude digitale camera een polsbandje bevestigd; ideaal! De accu van het apparaatje houdt het toch wel 2-3 dagen uit met gemiddeld 5-7 uur luisteren. Omdat ik dus hem voornamelijk onderweg gebruik, zal dit schakelen tussen masten meer energie vragen.

Klein dingetje wat ik graag voor deze prijs nog wel had willen zien was een aansluiting voor een USB-stick met muziek of een ontvanger voor Bluetooth, dan kon je ook gelijk van je muziek genieten vanaf je smartphone.

De prijs is wat aan de hoge kant, maar het apparaat voldoet eigenlijk wel aan alle wensen. Geen spijt van de aankoop!

Heb jij ook een Sony XDR-P1DBP Zwart?