Specificaties 9,7" (2048x1536), Android 7.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart Review

Viaxes 26 juni 2017, 145 views

Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart (Product gekocht)

De Samsung Galaxy Tab S3 is een handzame tablet, van een prima formaat, die continu binnen handbereik ligt. De tablet is supersnel, het scherm haarscherp en het geluid alsof je bij een concert bent/de persoon naast je staat. Enig nadeel is het gebrek aan opbergruimte voor de meegeleverde S-PEN.

Pluspunten

• Laad supersnel op en gaat lang mee.
  • Supersnel. Houdini is langzamer.
  • Haarscherp beeld. Je kunt de oneffenheden in gezichten prima zien.
  • Super geluid. Alsof de personages uit je favoriete Netflix-serie naast je staan.
  • Stevig en ligt lekker in de hand.
  • Zeer degelijke entertainment tablet

Minpunten

• De S-Pen is niet op te bergen
  • Pennetje van de S-Pen was snel stuk
  • Vingerafdruk wordt traag of soms helemaal niet herkend.
  • Kwaliteit foto’s laat te wensen over

Persoonlijk

Enkele jaren geleden besloot ik een Nexus 7 (2014) te kopen. Naast mijn toenmalige Nexus 5, omdat stock Android mij zeer beviel. Helaas overleed de tablet nadat er bij het inpakken van mijn tas een laptop op belandde en het scherm brak. Daarna heb ik nooit meer een tablet gekocht of gebruikt. Tot aan mei, toen ik besloot een Samsung Galaxy Tab S3 te nemen. Waarover ik al verschillende goede berichten had gehoord.

Unboxing

De Samsung Galaxy Tab S3 wordt geleverd in een strakke zwarte doos. Enkel de naam van de tablet doet vermoeden wat er in de doos te vinden is. De achterkant van de doos maakt al meer duidelijk, waar de belangrijkste specs worden benoemd (S-Pen, sAMOLED-scherm, 32 GB en WI-FI).

Als de deksel van de doos is gehaald is een stoffen zakje te zien, waarin de tablet zit. Onder de tablet zitten de verschillende accessoires verpakt; een (snel)handleiding, USB-C-kabel en -oplader, de S-Pen en een zakje waarvan niet meteen duidelijk was wat het was. Na verder te kijken en denken bleek het te gaan om reserve pennen voor de S-Pen en onderdelen om deze te vervangen. Handig… zo bleek later, want het pennetje brak enkele dagen later na transport.

Verder met de tablet… Die ligt goed in de hand. Hij is verbazingwekkend dun, strak en comfortabel. Op internet las ik klachten dat je vingerafdrukken op de achterkant hebt, maar dit is naar mijn beleving niet meer of minder dan bij andere apparaten.

De eerste keer

Het haarscherpe scherm is iets wat meteen opvalt en indruk maakt als je de tablet voor het eerst opstart. Er is geen enkele pixel te zien. Dat mag ook wel met een resolutie van 2048x1536.

Op de tablet staan 32 apps voorgeinstalleerd. Een aantal heb je als gebruiker niet nodig en sommige staan er dubbel op (bv. mail en browser). Voor de onervaren gebruiker is dit misschien verwarrend, voor de ervaren gebruiker staan ze mogelijk in de weg. Ze vallen in ieder geval, op een enkeling na, niet te verwijderen of uit te schakelen.

De tablet reageert verder supersnel. Apps en acties worden direct uitgevoerd. Waar je enkele jaren terug nog een dagtaak had in het installeren van programma’s was ik nu binnen enkele uren helemaal klaar en was alles ingericht zoals ik het graag zie.

Na enkele weken

Na enkele weken ben ik nog zeer tevreden over de tablet. Waar ik na het stukgaan van mijn eerdere tablet niet zozeer de toegevoegde waarde zag van een tablet ben ik nu weer helemaal over. De Samsung Galaxy Tab S3 is nog steeds supersnel en nodigt uit om overal te Netflixen, dankzij het haarscherpe en geweldige geluid.

Gek vond ik het toch al om een tablet te gebruiken als camera, maar ook in deze werd die vooronderstelling bevestigd. De kwaliteit van gemaakte foto’s laat enigszins te wenzen over. Het is geen kwalitatieve spiegelreflex-camera en daar moet het ook zeker niet mee vergeleken worden.

De S-Pen heeft zijn toegevoegde ook meermaals bewezen. Zowel op entertainment-gebied dankzij de meegeleverde PEN.UP-app, waarin je je ‘kunstwerken’ gemaakt met de pen kunt delen. Maar zeker ook om notities te maken. Vooral na het maken van een screenshot kunnen, door middel van ‘krabbels’, dingen worden verduidelijkt. Hiervoor heb ik meermaals de vraag gekregen hoe ik dat deed. Waarbij de tablet om deze redenen werd aanbevolen.

Ter bescherming van de tablet heb ik ervoor gekozen om de Book Cover met Keyboard van Samsung bij te bestellen. Dit kan ik iedere gebruiker aanbevelen. Het biedt een opbergplek voor de S-Pen en tovert je tablet al snel op in een kleine laptop. Dat laatste is vooral handig in combinatie met de meegeleverde Office Suite-apps.

Ik ben zeer tevreden met de tablet. Voorheen zag ik niet zozeer de toegevoegde waarde van een tablet, maar daarin heeft de Samsung Galaxy Tab S3 zijn tegendeel bewezen. Het is een handzame tablet, van een prima formaat, die continu binnen handbereik ligt.

Enig nadeel is het gebrek aan opbergruimte voor de meegeleverde S-PEN, maar ook daar zijn oplossingen voor. Bijvoorbeeld door middel van de door Samsung aangeboden bookcover.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart?

In 1 dag 3 reviews van deze tablet. Allemaal ook van tweakers met nagenoeg geen posts/activiteit hier.

Storend eigenlijk, want dit is meer product pluggen dan objectieve beoordeling waar het eigenlijk draait.