Corsair Hydro Series H60 Review

keur0000 26 juni 2017, 319 views

Corsair Hydro Series H60 (Product gekocht)

Falend koelsysteem overgenomen van Mr. Joker omdat ik erg nieuwsgierig was wat de oorzaak zou zijn en hoe het systeem in elkaar zit.

Pluspunten

• Complete set

Minpunten

• Koelwater MET kalk + prut (GEEN demi o.i.d.)

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 3
Na het systeem te hebben opengemaakt kwam ik tot de ontdekking dat het vol met KALK aanslag zat. zowel de pomp als het koperen cpu blok ..... zie foto's

Bouwkwaliteit is prima maar de koelvloeistof is echt slecht, dit mag NOOIT gebeuren.

Grondige schoonmaak met W5 antikalk doet wonderen, en ga hem hierna weer afvullen met gedemineraliseerd water en een vleugje auto koelvloeistof voor de resten die nog aanwezig zijn.

Heb jij ook een Corsair Hydro Series H60?

Ik heb een Antec 620 liggen (model met pomp op de fan) die ook koelproblemen heeft. Eerst dacht ik dat het aan het blok lag, maar na een beetje lappen nog niet echt verschil :/
Vandaag maar eens open maken, kijken of hij ook dicht zit.

Ben je bereid om je "AIO hervul techniek" te delen of is dat een secret du chef? :P
nee hoor, geen secret maar beetje Tweakers en handigheid ;)
Zorgen dat je nieuwe slangen er op zet (Hornbach 0,79 euro p/m) en daarna een koppeling op t hoogste punt maken en vullen buiten je PC met de af en toe pomp aan. Liefst een reservoir ertussen voor de aanwezige luchtbellen.

Heb zelf een filter/vul mogelijkheid gekocht die ik na proefdraaien er tussen uithaal ;)

[Reactie gewijzigd door keur0000 op 28 juni 2017 10:05]

Slim bedacht met dat filter!
Ik ga ook eens een poging wagen, benieuwd of hier ook sprake is van hetzelfde probleem.
ik ook ;) suc6
maak ook foto's als je iets raars ziet
Die van mij heeft hetzelfde probleem, maar dan nog veel erger 8)7
Mijn tsjak is groen/blauw, en 1 kant van de heatsink zit er helemaal onder!

Ben nog bezig met de pomp, foto's zal ik straks even uploaden.
"Onderhoudsvrije waterkoeling" my ass :X

Edit: pomp is vreemd genoeg nog helemaal schoon

[Reactie gewijzigd door Richardus27 op 28 juni 2017 13:00]

Duurde even wat langer, USB aansluiting van m'n telefoon wil geen data meer overdragen.
Anyway:

Dit is van een Antec Kühler 650, koelblok zat zo dicht gegomd dat de pomp er nauwelijks water meer door kreeg.
Ik ben i.i.g. demi-water en nieuwe slangen halen, krijgt ie toch nog een tweede leven :)
Doe mij een plezier en zet dit euvel bij de Antec Kühler 650 in de pricewatch/review inclusief de foto's.
Dan denk je wel 2x na voor je zo'n setje gaat kopen ..... ;)
Lijkt op een additief in het koelwater wat niet helemaal klopt, in ieder geval geen KALK o.i.d. maar goed is het absoluut NIET.
Maar met gedemineraliseerd water (Hornbach 5Ltr/ 4,00 euro o.i.d.) en een heel klein scheutje autokoelvloeistof heb je weer een koel setje dat weer jaren meekan.

PS. wel je hele set GOED uitspoelen, want de restanten zitten echt overal, dus ook in je radiator ;)

[Reactie gewijzigd door keur0000 op 28 juni 2017 14:12]

Heb de hele boel al met kraanwater doorgespoeld, zometeen gaat er nog een azijnoplossing doorheen gevolgd door demiwater. De boel komt goed schoon, geloof me :)
Die blauwe zooi is trouwens hetzelfde als wat jij hebt, de kleur komt door corrosie van het koper blok. Er is ook een kleurverschil zichtbaar in het koelblok, plekken waar water doorheen loopt zijn dof en donkerder.

Volgens mij hebben ze er geen tsjak ingegooid om corrosie tegen te gaan, misschien maar even bij Highflow o.i.d. wat echte koelvloeistof kopen
Bij mij zat er echt keiharde kalk op het koperen koelblok, en verder soort van siliconen prut in de rest van het systeem.

Beetje autokoelvloeistof doet ook al wonderen tegen corrosie e.d. ;)
Wow, dit is dus een koeler om te vermijden als dit gebeurt.
Enig idee hoe oud het ding is ?

Hoe kan je hem trouwens bij vullen/afsluiten ? zit er een vul "dopje" ergens ?

[Reactie gewijzigd door dylan111111 op 26 juni 2017 16:46]

Dit is een gesloten koelsysteem en navullen is onmogelijk zonder tweaking ;)

Leeftijd circa 3-4 jaar

[Reactie gewijzigd door keur0000 op 27 juni 2017 08:25]

Zo dat is niet best, zelf heb ik de Corsair Hydro h50 en al een jaar of 6 ingebruik maar nooit geen problemen gehad, hij koelt een i7 en dan de eerste uitgave van de i7.

Denk dat ik hem ook niet ga proberen om hem te openen, als hij kuuren gaat krijgen is de vuilnisbak vlug gevonden en een nieuwe bestellen zo gedaan.
Als hij de asbak in gaat neem ff contact met mij op, ik betaal de verzendkosten uiteraard ;)
Dit is een gesloten koelsysteem en navullen is onmogelijk zonder tweaking ;)
Omdat ik dit vaker heb gezien, spontaan uitvallen, werd ik erg nieuwsgierig en wou eens bekijken wat de echte oorzaak was. Falende hardware of toch iets anders .... kraanwater o.i.d. is dus de oorzaak, bij mijn volgende waterkoelset ga ik Corsair dus echt niet aanschaffen dat is duidelijk na dit onderzoekje.