Epox EP-9NDA3+, nForce3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

Anoniem: 42135 19 april 2005, 273 views

Epox EP-9NDA3+, nForce3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• Stabiel
  • Veel extra's meegeleverd
  • Goede overclock mogelijkheden

Minpunten

• Niet alle coolers passen op dit moederbord, vanwege de constructie.
  • Duurder dan vergelijkbare moederborden.

Layout Score: 3
De overgang van Intel Pentium 4 naar AMD64 stond vast, het type chipset ook al Nforce 3 Ultra. Dus was het de vraag een MSI of een EPOX. Gezien mijn persoonlijke ervaringen heb ik toen voor EPOX gekozen. Aangezien Epox een goede reputatie heeft op het gebied van overclocking.

Nu na 4 maanden ben iknog steeds zeer tevreden. Epox heeft inmiddels 4 bios updates doorgevoerd voor kleine zaken. Vanaf dag 1 loopt het bord stabiel, nooit 1 blauwscherm gezien. Het pakket wat Epox levert is ronduit super. Extra heatsinks, schroevendraaier, 2x een ronde IDE kabel zodat er meer ruimte in de computerbehuizing overblijft. Overclocken was ook geen probleem 2500 mhz gehaald met een 1800mhz A64 Athlon. (let wel op dat je overclock geheugen aanschaft, en de overclock mede afhankelijk is van de processor).

Na mijn ervaring met mijn oude ASUS P4S533 kan ik eigelijk alleen zeggen dat beide erg stabiel waren, alleen is de huidige cominatie sneller, en heeft meer opties (usb 2.0, firewire, 2xraid-ata,1 raid IDE)

Heb jij ook een Epox EP-9NDA3+, nForce3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?