Specificaties 2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 2700 classic Zwart Review

newinca 27 december 2009, laatste update op 27 december 2009, 1.254 views

Nokia 2700 classic Zwart

Pluspunten

• Goedkoop.
  • Redelijk veel features, al zijn die eerder check marks. Zeker geen hoge kwaliteit.

Minpunten

• Onhandige zoek functie.
  • Onergonomisch design.

Op het eerste zicht is dit een prima low cost telefoon met een uitgebreid feature set, maar het duurt niet lang of een mens begint zich te storen aan allerhande vervelende details.

Om te beginnen is er het design: het ziet er best wel mooi uit en de achterkant is heerlijk minimalistisch. De telefoon is echter redelijk smal, op zich geen probleem, maar de onderkant is daarbij ook afgerond, hetgeen de grip op de telefoon geen goed doet. Voor mensen met redelijk grote handen wordt het dan ongemakkelijk om nummers in te typen aan de onderkant van het numerieke toetsenbord. Ik vind mezelf altijd het toestel met twee handen vasthouden wanneer ik telefoonnummers moet intypen. Daarbij is de definitie van de toetsen ook niet al te best: het is niet evident nauwkeurig een nummer blind in te geven.

Wanneer je namen wil opzoeken in het adresboek, heeft de software niet de smarts om tegelijktijd op voornaam als familienaam te selecteren. Op de rand van 2010 is dat voor Nokia vermoedelijk nog steeds te moeilijk. Zeer vervelend wanneer een groot deel van de familie en vrienden een naam heeft die met een 'V' begint.

SMS tekstjes ingeven werkt redelijk. Handig wel dat je direct op de naam kan zoeken (maar opnieuw: zoekt enkel op de familienaam). Vervelend echter dat je enkel een spatie kan invoeren door op '0' te klikken. Met de joystick naar rechts klikken resulteert in een cursor die plots aan het begin van je tekstje staat.

Er wordt slechts 1 ringtone standaard meegeleverd. Voor de rest moet je zelf zorgen. Ik begrijp dat dit een belangrijke winstpost is voor de telefoonbedrijven, maar zelfs de obligate rinkeltoon van een jaren 60 telefoon zit er dus niet bij.

De camera is 2MP en waardeloos. Video opnemen kan met een spectaculaire resolutie van 170x120 of zo. Even nutteloos. Geen verrassing natuurlijk.

De FM radio zou een fijn extra zijn als je niet 100% afhankelijk was van een oortelefoontje. Nu begrijp ik wel dat dit werkt als een antenne, maar er zijn genoeg prul radiootjes op de markt die geen externe antenne hebben. De kwaliteit is bedroevend, dat wel, maar je kan tenminste naar het nieuws luisteren. Dat gaat hier dus niet.

Al bij al een heel doordeweekse telefoon. Goed genoeg als reserve toestel, maar geen hoogvlieger. Ik heb er 85 Euro betaald. Als ik niet absoluut een quad-band toestel zou nodig gehad hebben, dan zijn er veel goedkopere toestellen.

Heb jij ook een Nokia 2700 classic Zwart?