Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart Review

DamirB 21 juni 2017, laatste update op 8 augustus 2017, 1.718 views

Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart (Product gekocht)

De Mi powerbank is een zeer scherp geprijsde powerbank die 10000mAh in een zeer strakke en compacte behuizing stopt.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Grote capaciteit
  • Premium feel
  • Laadt snel op
  • Word niet warm tijdens gebruik
  • Zeer scherpe prijs

Minpunten

• Vingerafdruk magneet
  • Maar een USB A poort
  • Geen USB C
  • Iets zwaar misschien
  • Korte en witte kabel

Ik had hiervoor een goedkope powerband die maar 2000mAh had, die slurpte mijn OnePlus 3 zo leeg.
Ik heb recentelijk een review over de Xiaomi Mi Band 2 geschreven en voornamelijk de prijs/kwaliteits verhouding sprak mij erg aan.
Daarom ben ik voor mijn nieuwe powerbank bij xiaomi gaan kijken, en een 10000mAh powerbank in een slanke en strakke behuizing voor 29euro lijkt mij een heel mooie deal.

Verpakking

De Mi Powerbank 2 komt in een Apple achtige verpakking met informatie in het chinees, typisch Xiaomi dus.
In de verpakking vinden we de powerbank zelf en een witte USB kabel, ik had graag een zwarte gezien, dat had wat strakker gestaan.
Bij mij zit er een sticker met Nederlandse instructies overheen van externebatterij.nl

Eerste indruk

De powerbank voelt zeer premium aan, hij is gemaakt van aluminium en voelt stevig aan, misschien iets aan de zware kant (216gram).
De matzwarte afwerking ziet er super strak uit maar er zaten vrijwel gelijk al veel vingerafdrukken op.

Aan de voorkant vinden we een USB A poort, een micro USB poort, en een aan/uit knop met led indicators voor de batterij.
Helaas is er maar een USB type A poort, een powerbank van 10000mAh moet toch wel minstens twee apparaten tegelijkertijd kunnen opladen.
Ook was misschien een USB type C poort leuk geweest maar daarvoor heeft xiaomi ook een pro versie (pricewatch: Xiaomi 10000mAh Powerbank Pro Zwart)

Gebruik

Ik heb de powerbank eerst volledig opgeladen met een bijgeleverde kabeltje.
Het kabeltje is belachelijk, hij is plat, dat is prima maar helaas wit en hij is zo achterlijk kort dat hij boven de grond blijft hangen als ik hem oplaad.
Het opladen van de powerbank gaat gelukkig lekker snel in combinatie met de Dash Charger van de OP3.

Hierna heb ik mijn opladers aan de kant geschoven en eerst mijn OnePlus 3 (3000mAh) en mijn iPad air (8827mAh) de iPad stopte met opladen op ongeveer 70% toen was de powerbank leeg.
Vergeet niet dat de apparaten ondertussen aan staan en dus ook stroom gebruiken.

Als je een powerbank alleen maar gebruikt voor je smartphone is deze powerbank zeer geschikt, zeker als je een iPhone hebt aangezien je die meer dan 3 keer kan opladen.
Het opladen zelf gaat ook snel genoeg omdat de USB poort 5V/2A geeft, meer dan je standaard iPhone oplader.

Fun fact: Met de powerbank kan ik mijn Xiaomi Mi Band 2 142 keer opladen wat genoeg is voor 4260 dagen gebruik.

Ik denk dat deze powerbank voornamelijk iets is voor op vakantie, mee naar het strand of tijdens de reis, en hiervoor is hij in mijn ogen zeer geschikt, nette prijs, voelt premium aan en natuurlijk een flinke capaciteit, toch had ik graag een extra USB poort gezien, voor als je de iPhone van je maat ook wilt opladen.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Powerbank 2 10.000mAh Zwart?

Vergeet ook niet dat je "verlies" bij het omzetten van de spanning hebt.
10Ah @3.7V = 37WH. Bij 5V is dat dus 37/5 = 7.4Ah (als de step-up regelaar een rendement van 100% heeft), dat is dus niet genoeg voor je iPad ;)
Ik heb dit product ook net gekocht en getest in combinatie met mijn Samsung Galaxy S 7. Het verbaasde me dat ik mijn telefoon nog niet eens 2,5 x op kon laden. Kan dit dan komen omdat ik quick charge ingeschakeld heb staan op mijn mobiel?
Lijkt me niet al weet ik het natuurlijk niet zeker.
Waar heb je hem gekocht?
Bij externebatterij.nl
Ik zou eerst even de batterij een hele nacht in de oplader laten, liefst een sterke zoals een iPad oplader oid en dan nog een keer proberen.
Ja wie weet wordt het beter. Ik heb hem nu een keer vanuit de doos helemaal opgeladen (toen had ie nog 50% volgens de led indicator). En nu hangt ie voor de tweede keer aan het netstroom middels mijn quick charge lader van samsung. We gaan het komend weekend meemaken op "Down the Rabbit hole" hoe die presteert.....
dat is toch niet vreemd? Je S7 heeft een accu met een lading van 3Ah. 2.5 * 3 = 7.5Ah, en dat is al meer dan er uit de powerbank kan komen.
Ik ben daar niet technisch genoeg voor, de iPad is wel al relatief oud dus de kans op battery wear is wel groter
Klopt. Maar de accu van de iPad is weer 3.8V, dus dan kom je weer op de 'oorspronkelijke mAh waardes' uit. Moet je uiteraard wel het verlies van omzetting 3,7V (powerbank) --> 5V (USB) --> 3,8V (iPad) meenemen, dus 100% zal het niet zijn, eerder richting de 80%.
Een iPad heeft ook gewoon een LI-ion batterij, dus dezelfde spanning. Ik mag wel hopen dat het verlies een stuk minder dan 20% is, anders wordt je powerbank wel heel erg heet ;)
Die 20% kan inderdaad minder zijn, weet niet hoeveel het precies zal zijn. Maar met 20% zit je in elk geval goed. ;)
De iPad heeft inderdaad een Li-ion accu, op 3.8V, zie hier bij iFixit. Dus weet niet welke spanning je op doelde?
Duidelijk verhaal en plaatjes :D

Zelf de oude 16k nog altijd in gebruik, totaal geen klagen. Dit is wel een stuk eleganter/compacter ...
Dankje :)

Ik ga vanavond nog war extra foto's toevoegen, ze zijn genomen in slecht licht en de witbalans is een beetje raar.

Oude model toevallig ook geprobeerd, ook prima ding, tot nu toe ben ik er tevreden met xiaomi, zeker voor de prijs!
heh, licht is altijd de uitdaging he ;) Voor een powerbank lijkt mij dit prima duidelijk.
misschien is het nog een leuke toevoeging om een foto erbij te zetten waarop je telefoon naast de powerbank ligt. Zo krijg je een beter idee van de grote, voor de rest een goede review ;)
Dat is een goeie, zal ik toevoegen!
Tsjonge, bof ik even dat ik een review vind van het product waar ik naar opzoek ben, en dan ook nog eens in combinatie met een OnePlus 3, die ik ook heb :D.

Prima review, +2. Ik heb wel nog een aantal vraagjes, zie ook hier: https://gathering.tweaker...message/51810317#51810317
Dankje!

De V2 heeft inderdaad quick charge, nutteloos voor onze telefoons maar de powerbank zelf laadt een stuk sneller op dan powerbanks zonder QC.
De hogere volts zijn volgens mij nodig als je bijvoorbeeld een MacBook met USB type C op laadt