Apple iPad Pro 10.5 (2017) WiFi + Cellular 256GB Grijs Review

ronaldm3 21 juni 2017, laatste update op 21 juni 2017, 924 views Product gekocht

Apple iPad Pro 10.5 (2017) WiFi + Cellular 256GB Grijs

De nieuwe iPad Pro van Apple, 10,5'' in een hoesje die net wat groter is dan zijn voorganger. Lees verder voor mijn volledig review! :)

Pluspunten

• Dunne schermranden
  • Snel in gebruik
  • Zuinig met stroom
  • 120Hertz scherm
  • Truetone
  • Goede 12mp camera

Minpunten

• Aan de prijs
  • Markt die verzadigd is.
  • Touch id, Niet zoals in de iPhone 7.

Op WWDC heeft Apple voor het eerst weer eens wat nieuwe producten aangekondigd.
Er ging al een tijd een gerucht dat er een nieuwe iPad zal worden aangekondigd met een smallere bezel (rand rond het scherm) en interne verbeteringen.
Samen met iOS 11 is de nieuwe iPad een grote stap vooruit.
Eindelijk heb ik die van mij in het bezit en zal ik deze naast de 9,7'' pro zetten van vorig jaar.

Wat valt mij het eerste op aan de nieuwe iPad?
De iPad is een stukje langwerpiger geworden, dit scheelt denk ik een centimeter of 3 dus niet merkbaar maar wel zichtbaar.
De nieuwe iPad is tevens voorzien van een 'breder' scherm, dit komt door dat de bezels dunner zijn geworden, dit is een trend die je op dit moment met name in de smartphones ziet, Samsung is met de S8 het beste voorbeeld, Apple zal tegen het einde van dit jaar ook volgen met een scherm met bijna geen bezels.

iOS 11:
Het is nog een beta software, het is overigens wel bijzonder stabiel voor een beta!
Een iPad als deze is standaard nog voorzien van iOS 10, aangekondigd op WWDC met iOS 11 en deze is ook al beta te downloaden.
Met iOS 11 stapt de iPad naar een volwassener product over, multitasken met meer dan 2 apps, betere integratie met andere Apple producten en zoveel meer!

Ik ben bijzonder positief over deze generatie iPad, scherm hadden ze veel eerder moeten doen. Nadeel is dat je wel weer een nieuwe smartcover moet kopen omdat die van de 9,7'' net wat tekort komt.
Ik heb nog wat leuke foto's toegevoegd als vergelijkingsmateriaal met de 9,7'' van 2016.

Heb jij ook een Apple iPad Pro 10.5 (2017) WiFi + Cellular 256GB Grijs?

Dank voor de review!
Wat bedoelde je met "Touch id, Niet zoals in de iPhone 7" bij de minpunten?
Grtz,
Squawk
Dank voor de review!
Wat bedoelde je met "Touch id, Niet zoals in de iPhone 7" bij de minpunten?
Grtz,
Squawk
Die van de 7 is namelijk een vast stuk in het scherm. En die van de iPad kan je nog daadwerkelijk indrukken. Heeft ook te maken met het waterbestendig zijn.
Ah, oke.. ja als je daar eenmaal aan went, is terug weer een dingetje.. :)