Edimax EW-7128G 11g wireless PCI network card Review

skion 16 november 2005, 733 views

Edimax EW-7128G 11g wireless PCI network card

Pluspunten

• Losse antenne
  • Open-source driver

Minpunten

• Ik kan geen negatieve eigenschappen verzinnen.

Dit is een prima kaartje, bereik en snelheid is ongeveer even goed als mijn ervaring met kaartjes van andere merken.

Zelf gebruik ik nu alleen de ad-hoc modus, maar met een basisstation heeft ook gewerkt.

Een erg groot voordeel is dat de fabrikant van de chipset (RT2500) zijn drivers openbaar heeft gemaakt, waardoor de open-source gemeenschap een project heeft kunnen starten dat deze chips ondersteund. Hierdoor is de kaart zowel onder verschillende OS-en als uiteenlopende hardware (ik draai het op Linux/PPC) goed ondersteund.

Voor de prijs hoef je het zeker niet te laten, ook uitstekend.

Heb jij ook een Edimax EW-7128G 11g wireless PCI network card?

hoelang is de kabel ongeveer?