Samsung EVO Plus 256GB microSDXC Card + SD-adapter Review

Silent Bram 20 juni 2017, laatste update op 20 juni 2017, 722 views

Samsung EVO Plus 256GB microSDXC Card + SD-adapter (Product gekocht)

Het 256 Gb kaartje werkt zoals verwacht ook in de GoPro Hero5. Het is volgens de testsoftware goed en voldoet ook aan mijn verwachtingen, het snel kunnen lezen en schrijven naar de pc.

Pluspunten

• 256 Gb, 238 Gb effectief. Eindelijk genoeg opslag in telefoon of Gopro
  • Read / Write volgens specificaties.
  • Als tijd een beperking is op vakantie is dit een snelle kaart.

Minpunten

• Duur. Bij 130 euro: 260.000 EUR per 1 kg (0,5 gram=1)
  • Fabrikanten durven niet altijd ondersteuning te beloven (GoPro Hero5 garandeert alleen bepaalde merken tot 128Gb)

Het 256 Gb kaartje werkt zoals verwacht ook in de GoPro Hero5. (ik heb dit nog niet langdurig kunnen testen. Slechts enkele minuten opgenomen). Het reageert heel snel als je de opname wilt terugkijken (lijkt).

Volgens CrystalDiskMark 5.2.1 x64 (gemeten via USB 3.0 Transcend kaartlezer op USB3.0 poort 3x1Gb):
Read 92,38 Mb/s
Write 85.88 Mb/s

Real life: GoPro filmpjes, maar in dit geval getest met 119 Gb aan DVD's:
Read: gemiddeld over x minuten ongeveer 50 Mb/s (piek 70, dal 36)
Write: gemiddeld over 28 minuten ongeveer 71 Mb/s.

Levensduur, ik heb 2 jaar garantie, het lijkt erop of ze langer garantie verlenen. Maak altijd een backup, ook op vakantie. (plan: backup in de telefoon en de kaart in de GoPro of andere camera. Alternatief voor een externe harde schijf als je geen gewicht wil meenemen. 0.5 gram...

Heb jij ook een Samsung EVO Plus 256GB microSDXC Card + SD-adapter?