NZXT Kraken X52 (met AM4 support)

Niet beschikbaar
Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

NZXT Kraken X52 (met AM4 support) Review

AtlAntA 19 juni 2017, 171 views Product gekocht

NZXT Kraken X52 (met AM4 support)

Beetje aan de dure kant maar doet wat moet doen, zeer goed koelen. En daarbij ziet het er prachtig uit!

Pluspunten

• Koelt perfect in mijn situatie.
  • Prachtig blok. Infinity glas ziet er super uit.
  • Eenvoudige installatie
  • Cam software kan best veel en werkt best goed.

Minpunten

• Beetje aan de dure kant in mijn optiek.
  • Wegwerken kabels kan nogal een uitdaging zijn.
  • Kabel van USB header kan alleen op een 2.0 header. Nieuwere mobo's hebben alleen 3.0. Let dus goed op.
  • Kabel van USB 2.0 header naar pomp is aan de (te) korte kant.

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Geluidsproductie (min) Score: 5
Mijn 6700k is nu ongeveer 20 graden koeler onder load en idle dan met mijn hyper 212 evo.

Installatie is (vooral in vergelijking met de 212 evo) een eitje. Nadeel is wel dat je extra kabels rechtstreeks vanaf de pomp moet wegwerken waarbij vooral de mini USB aansluiting/kabel best wel kleiner had gekund. Deze komt in mijn kast (corsair 460x) in de fans uit bij een top mounted situatie. Een klein beetje buigen en drukken lost dit wel op maar wel iets om rekening mee te houden.

Als je nog nooit eerder een all in one water koeler hebt geinstalleerd dan is de volgorde van plaatsen misschien een beetje puzzelen maar het makkelijkste voor mij was, eerst de radiateur (met de fans al geplaatst). Daarna de pomp op de CPU met de kabels al in de pomp geplaatst. In mijn geval was na het plaatsen van de pomp geen ruimte meer om de kabels te plaatsen.

Heb jij ook een NZXT Kraken X52 (met AM4 support)?