Apple iPad Wi-Fi 32GB Zwart Review

Rhy 19 juni 2017, laatste update op 19 juni 2017, 128 views

Apple iPad Wi-Fi 32GB Zwart (Product gekocht)

Overgenomen van een Tweaker in 2014 voor paar tientjes. In de praktijk gebruik ik deze ipad v1 al 3 jaar ruim 1,5 uur per dag ...

Pluspunten

• ruim voldoende opslag
  • uitstekende batterijtijd
  • Grayd00r compatible
  • Waltr support

Minpunten

• 256MB RAM is 'n uitdaging in 2017
  • iOS 5.1.1

Do I have to point out the obvious? :P Wat anno 2017 niet of slecht werkt: moderne apps. Maar mijn gebruik is (zoals gewoonlijk) weer a-typisch. Ik begin en eindig mijn dag nl. met deze iPad (in bed). :)

9 levens

Ja de internet browser crashed regelmatig i.v.m geheugen beperkingen, maar die manier van werken i.c.m. 'Notes' app bevalt me uitstekend (kan meer doen in minder tijd); 'fear of failure' time management dingetje.
Streaming?
De oude YouTube App doet wat die moet doen. Voor Plex / Netflix echter niet ideaal, maar maakt Waltr (voor Windows / Mac) veel goed.
Custom ROM support
Last but not least de custom ROM grayd00r i.c.m. JB omzeilt veel beperkingen van iOS 5.1.1 m.b.t. userinterface en functionaliteit.

Alternatief / vervanging?

Heb ik weleens overwogen om een recenter model iPad te kopen? Jazeker. Sterker nog; eerder ook een iPad 3rd gen Retina gehad. Die destijds 'vervangen' door een Acer C720P ChromeBook. Recenter opnieuw gekeken naar iPad v1 vervanging. Een Samsung 10.1" budget tablet stond even op de verlanglijst, maar na gespeeld te hebben met allerlei tablets (incl. iPad Pro) bij de MediaMarkt, heb ik toch gekozen voor ... opnieuw een Acer C720P erbij. :9 Mijn workflow bevalt me prima namelijk. En okay; wat ook meespeeld is dat ik nogsteeds een iPhone 4S heb, en geen zin heb om alle accessoires en kabeltjes te voorzien van converters. O-)
Supertip ...
Heb je kinderen of kijk je zelf graag een filmpje / favo serie? Dan wel mobiele muziek jukebox? Koop een oude iPad i.c.m. https://softorino.com/waltr/ <<< _/-\o_ magisch!

Heb jij ook een Apple iPad Wi-Fi 32GB Zwart?

Leuk dat je nog eens schrijft wat je nog allemaal kan met de eerste iPad.

In plaats van een nieuwe, waarom probeer je niet opnieuw een toestel van een jaar of 3 oud op de kop te tikken voor een prikje.

Deze iPad zou ongeveer 7 jaar oud moeten zijn. Doet de batterij het nog goed?
Ja prima; houdt het meer dan een dag vol. Gister via iTunes WWDC 2017 erop gezet en na 138 minuten kijken nog voldoende juice over. Ter vergelijking: de iPhone 4S moet iedere halve dag aan de lader (of eerder na gebruik van 4G + Google Maps navigatie).

[Reactie gewijzigd door Rhy op 19 juni 2017 16:10]

Navigatie vreet op alle telefoons energie.
Dat is met een nieuwe telefoon niet veel beter. 4G, GPS en scherm op volle helderheid zijn de boosdoeners.
Grappig. Ik heb nog een 64 Gb met 3G liggen waar ik dus niks mee doe.