Sitecom Wireless PCI Card 300N-XR WL-181XR Review

fasster 3 januari 2010, laatste update op 17 november 2015, 7.039 views

Sitecom Wireless PCI Card 300N-XR WL-181XR

Pluspunten

• intern, geen usb kabels edd meer
  • functioneert goed

Minpunten

• prijs

een korte review voor deze wlan kaart:
Ik heb hem gekocht omdat ik een iris cheque had gekregen en die ergens aan moest uitgeven en omdat ik liever een interne oplossing wil dan de usb stick die ik eerst gebruikte.
de verpakking:
Het oogt allemaal wel degelijk en verzorgd, er zit in de netwerk kaart, 3 antennes, driver cd,snelle installatie handleiding en nog wat info over verdere producten van sitecom. https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1zYGjm1tWFQycIX.jpeg
wat kan het volgens de fabrikant:
* 802.11b+g Wireless Standard Protocol
* Based on 802.11n draft 2.0 technology
* Wireless speed up to 300 Mbps
* Security: WEP 64 & 128 bits, WPA-TKIP, WPA-AES, WPA2
installatie:
De installatie is dood simpel het kaartje in een leen pci slot duwen daarna de antennes er op schroeven en dan de pc booten. In mijn geval instaleerde de drivers zich zelf als dat niet het geval is kun je de driver cd gebruiken voor de driver en evt de utility indien gewenst. Ik geef de voorkeur aan windows zero configuratie utility boven de standaard meegeleverde software(in het algemeen is dat zo) dus ik heb dan ook geen ervarin g met de utility van sitecom Ik gebruik de kaart voor 300mbs netwerk.
overweging:
het is met zijn grofweg 40,- euro geen goedkope kaart , maar het ziet er degelijk uit en via online registratie kun je 10jaar fabrieks garantie krijgen. De kaart doet wat het moet doen, niet meer en niet minder Hij is het geld dus wel waard al had het best iets goedkoper gemogen.https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1zYGjm4MaDQ0tyc.jpeg

update: even een speedtest uitgevoerd, de eerste is met de usb ontvanger van deze set http://tweakers.net/produ...er-+-usb-adapter-kit.html de tweede van de sitecom kaart
https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1zYGjm38gEsRrOv.png https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1zYGjmxJhKXlsoZ.png

update

de driver van sitecom laat zich niet instaleren, ik krijg elke keer een fout melding op zig niet zo erg omdat win 7 de driver automatich instaleerd. Het probleem is dat die driver af en toe de hele pc ontregeld, de muis en
muziek blijven hangen. na wat gezoek kwam ik er chter dat het dus met de driver of het aparaat zelf heeft te maken, als ik hem in het hardware profiel verwijder is alles weer ok. Ik heb nu de kaart in een andere pci slot gestoken en ga kijken of dat iets veranderd anders moet ik maar eens contact gaan opnemen met sitecom denk ik.

• asus p5e deluxe X48
  • q9650
  • ocz reaper 1066
  • cosmos 1000
  • asus engtx295
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Sitecom Wireless PCI Card 300N-XR WL-181XR?

ik zal komend weekend of zo het wel iets uitbreiden ;)
Even over die drivers...in de handleiding (quick guide) staat dat je eerst de drivers van de cd moet installeren en dan pas de kaart moet installeren.

Ik heb dit precies zo gedaan en het werkt prima onder W7 64-bit. Tenminste heb hem vandaag gekocht en ben al een uur of 8 aan t downloaden en geen problemen dusver.

Mijn kaart is overigens ook gewoon verbonden via WPA2-PSK.
Even op de vragen hier boven te reageren, ik heb nu ook deze kaart gekocht en hij ziet geen 5 GHz netwerken.
Ik heb ook ervaren dat deze kaart flink stottert met online gamen. Vooral in FPS, heel vervelend. Ik heb er zelf nog geen oplossing voor gevonden :S
Ik heb trouwens de oplossing gevonden voor het stotteren in games. Dit lag niet aan de netwerkkaart, maar aan Vista. Het OS heeft namelijk de irritante gewoonte om iedere 60 seconden naar wifi netwerken te scannen. Programma's die deze gewoonte "killen" bieden uitkomst. (zoals vista anti lag of wan optimizer)
Ik heb de kaart afgelopen week gekocht voor Eur 14,66 incl. verzending bij Staples.nl
De kaart doet het nu goed, maar ik ben ontzettend veel tijd bezig geweest met de installatie. Heel veel conflicten gehad, tot blue screen's aan toe.
Ik vind dit vreemd en frustrerend; de normaalste usb-adapters werken "plug & play".
Ik heb Windows 7.
Het meegeleverde stuurprogramma heeft niet één keer goed gewerkt. Evenals de Sitecom Utility; De is nog nooit op te starten geweest.
Uiteindelijk een stuurprogrammaatje van mijn oude G-usb-adapter geïnstalleerd en nu doet de kaart het.
Het internet is razend snel. Het signaal is ronduit zwak; Twee streepjes. Ook dit vind ik vreemd; Mijn usb-tje geeft normaliter vier streepjes.
Ben nu blij dat hij het doet, maar als ik een goed alternatief weet wordt de kaart direct vervangen.
Heeft iemand suggesties hoe ik deze kaart beter kan laten presteren qua bereik?
Of welke kaart wel makkelijk te installeren is en een goed bereik heeft?
Ik heb de kaart redelijk goed werkend onder Windows 7 x64, al zijn er een klein aantal problemen.

1. de snelheid: 2-3 MB/s down, onder XP 32 had ik gemakkelijk 7-8 MB/s.
2. de driver: verander een geavanceerde instelling onder het apparaatbeheer en je krijgt een bluescreen.

De driver is dus het probleem. De kaart werkt gewoon goed, en kan eigenlijk veel beter dan Windows 7 x64. Je moet overigens de driver van Vista x64 installeren. De driver van windows 7 zelf functioneert niet goed.
Jammer dat je niks zegt over de prestaties. Gebruik je zelf een 54 of 300 mb/s netwerk? Verplaats eens een groot bestand van je pc naar een andere plek op het netwerk en kijk hoe lang het duurt. Hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding? Waarom krijgt de featureset maar 3 sterren? Wat had je graag nog meer aan features gezien? Wat voor chipset gebruikt de kaart eigenlijk?
de featureset krijgt maar 3 sterren omdat ik geen van de features gebruik dus ik zal die wel aanpassen naar geen mening, en een bestand verplaatsen binnen het netwerk kan niet want hij zit niet in een wifi netwerk.
Ik heb deze kaart in combinatie met de Sitecom router 300N X3 - WL-351. Ik heb het probleem dat onder windows 7 deze niet verbinden met een WPA2 beveiliging. Dit blijkt een meervoorkomend probleem te zijn met deze kaart.
Wellicht goed om te weten
Ik heb precies hetzelfde probleem (stoterig) met deze wireless PCI kaart in combinatie met Windows 7 64 bit. Heb je inmiddels een oplossing hiervoor kunnen vinden?
Ik gebruik deze kaart ook met Win7 64 bit. Geen problemen hier. Kan deze kaart ook 5 ghz netwerken zien?
Ik ga deze ook proberen, net besteld voor 10 euro excl nieuwe!! bij office centre (moet je wel pashouder zijn)

ik heb nu een wireless G die af en toe flink hapert met online gamen