Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 3840x2160 video • 27 min. accu • met remote - Bekijk alle specificaties

DJI Mavic Pro Fly More Combo - Grijs Review

rudinie 16 juni 2017, 548 views

DJI Mavic Pro Fly More Combo - Grijs (Product gekocht)

Wat een apparaat zeg, ongelooflijk.

Pluspunten

• solide
  • extreem compact
  • super eenvoudig te vliegen
  • veel controle over camera
  • specs (accuduur, bereik, resolutie, etc etc)

Minpunten

• firmware updaten duurt lang
  • 16 GB SD is klein
  • geen microSD lezer bijgeleverd
  • fragiel kabeltje

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Het updaten van de firmware duurt lang, en daarvoor moet als ik het goed heb de drone aan blijven staan, terwijl de fans flink blazen om het koel te houden. De batterij heeft ook firmware updates nodig, dus je moet het 3x doen, aangezien er 3 batterijen bij deze fly more package zitten.

Het vliegen ermee is echt ongelooflijk nijntje-proof. Heb wat ervaring met een Walkera Rodeo 150 die ik in full manual in de tuin met enige regelmaat het gras in weet te jagen, maar dat gaat met dit ding niet gebeuren. Zo ongelooflijk handelbaar, en dan heb ik nog niet eens alle smart flight modes geprobeerd.
Zonder input is de hover zo stabiel dat het wel lijkt of hij op een crane staat.

Beeldkwaliteit video( photo heb ik nog niet geprobeerd) is ook waanzinnig voor dit geld. Ok, de dynamic range is niet vergelijkbaar met een BM URSA of iets dergelijks, maar de maximale resolutie van 4096x2160 is prima, en het feit dat je veel cam-settings manual kunt doen terwijl je vliegt is ook prachtig. Je hangt het apparaat gewoon op zijn plek, hoeft er niet naar om te kijken als je een minuut lang aan het zoeken bent naar de juiste settings voor je video want hij blijft toch wel op zijn plek hangen.

Heb nog niet met veel wind gevlogen, weet dus nog niet hoe windgevoelig hij is.
Het SD kaartje (mircro) is wat klein 16GB, en er zit geen reader bij.

Ik lees online dat lensfilters een must zijn om de juiste shutterspeed te kunnen krijgen in fel daglicht (voor de goede motion blur) maar daarover kan ik nog niets zeggen.

Het koppelen van je telefoon is soms wat lastig. Heb een Galaxy S8+, en de randen van het scherm verdwijnen iets onder de klemmen. Leuk, kleine bezels, maar hier even niet. :-)
Wel cool dat er voor zowel Apple, als microUSB als USB-C een kabeltje bij zit.
Dit kabeltje oogt wel wat fragiel, hopelijk gaat hij niet kapot want dan heb ik een probleem.

Goedkoop is het in absolute zin natuurlijk niet, maar als je kijkt wat je er allemaal voor krijgt, gewoonweg zeer indrukwekkend, ongelooflijk dat dit kan voor dit geld.

Hoop er lang veel plezier van te gaan hebben.

Heb jij ook een DJI Mavic Pro Fly More Combo - Grijs?

Mooi speelgoed voor de 30+. Hoelang kan je op 1 acculading vliegen?
Ze zeggen 27 minuten maar zo lang heb ik nog niet gevlogen. Wel krijg je continu op je controller feedback over batterij-status en die loopt maar heel langzaam terug. Vergeleken met die Walkera waarmee je hooguit 2 minuten kunt vliegen is dit wel even wennen. Zeer luxe dat je je eigenlijk helemaal geen zorgen hoeft te maken over de accuduur.
Bovendien zitten er drie bij die fly-more package dus je zou bijna anderhalf uur moeten kunnen vliegen. Er zit ook een lader bij voor in de auto.