Asus WL-138gE Review

bverstee 23 december 2009, laatste update op 23 december 2009, 428 views

Asus WL-138gE

Pluspunten

• Geen. Hij werkt gewoon niet.

Minpunten

• Geen (betrouwbare) verbinding te maken.

Helaas moet ik hetzelfde concluderen als anderen die me voorgingen: deze kaart is hopeloos, en is gewoonweg NIET aan de praat te krijgen.

Ik adviseer altijd A-merken als het om draadloze apparatuur gaat, zeker voor mensen die er niet helemaal zelf uitkomen als het om de installatie gaat: A-merken hebben vaak een vriendelijke helpdesk.

Maar deze Asus kaart is echt niet te scharen onder de noemer van betrouwbare kaarten.
Er is nauwelijks verbinding te maken, en als die er al is, mag je blij zijn als je enkele KB/s haalt in plaats van de 54MB/s.

Dit lijkt wel een nepprodukt waar het Asus logo op geplakt is, danwel een produkt met erg foute drivers/firmware. De chipset zal toch wel op meerdere kaarden gebruikt worden?

Ik had m gekocht bij Zercom (niets tegen Zercom overigens, waar ik vaste klant ben), maar gelukkig namen ze m ook weer zonder moeite terug.

NIET KOPEN!
Als je me niet vertrouwt: misschien helpt mn Karma-score om aan te geven dat ik en de overigen hier wel weten waar we over spreken...

Heb jij ook een Asus WL-138gE?

Een oude post, maar toch bedankt, ik wilde hem overnemen voor een pc, maar denk dat dat niet doorga en ik de aanbieder maar vriendelijk ga bedanken.