Specificaties Vesa 100mm, Vesa 200mm, Vesa 200x100mm, Vesa 200x300mm, Vesa 300mm, Vesa 400mm, Vesa 400x200mm, Vesa 400x300mm, Vesa 600x200mm, Vesa 600x300mm, Vesa 600x400mm , maximale schermgrootte 65" - Bekijk alle specificaties

Vogel's Wall 2345 Wit Review

anti-rsca 13 juni 2017, 150 views

Vogel's Wall 2345 Wit (Product gekocht)

Vroeger was Vögels de referentie wanneer het aankwam op kwalitatieve muurbeugels. Ik heb de indruk dat ze veel van hun pluimen verloren hebben.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Kantelbaar in vele richtingen
  • Perfecte muurbeugel voor televisies < 50"

Minpunten

• Televisies >50" te zwaar voor goeie werking
  • Geen lange bouten bijgeleverd voor curved televisies
  • Zeker niet de goedkoopste

Er was een tijd dat ik voor alle televisies die ik zelf of bij kennissen moest ophangen, zowieso een Vögels muurbeugel bestelde. Na het bestellen van deze flop, zal ik in de toekomst tweemaal nadenken.

Voorheen had ik een 55" Samsung televisie die dagen aan een stuk helemaal naar links of rechts mocht hangen, het ding bleef mooi waterpas aan de muur.
Aan deze nieuwe beugel hangt nu een 65" curved televisie (23,5 kg) en wanneer de televisie meer dan een half uur links of rechts hangt, dan zie je reeds heel duidelijk dat de TV schuin begint te hangen, laat je hem nog wat langer zo staan, dan wordt het zelfs belachelijk. Wanneer ik hem terug naar center positie tegen de muur draai, dan komt hij wel weer mooi recht.
Ik begin te vrezen dat er een dag komt dat m'n 65" curved televisie op de grond gaat liggen.

Qua installatiegemak, is deze beugel zeker aan te raden, 3 bouten in de muur, 4 aan de televisie en 2 om het frame aan de televisie te verbinden met de beugel aan de muur. Deze laatste twee bouten vind ik persoonlijk wel vrij nipt bemeten voor een televisie van 23,5 kg. De beugel zou 30 kg moeten kunnen dragen.

Volgende ergernis, was dat ik nog naar de doe het zelf achter bouten ben mogen rijden om het frame vast te schroeven aan m'n televisie. De meegeleverde bouten waren immers veel te kort.

Verder is het wel een mooi vormgegeven beugel, voorzien van alle nodige onderdelen voor bevestiging.

Heb jij ook een Vogel's Wall 2345 Wit?