XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation

Specificaties Max. 1GHz • GDDR5 • DVI-I, HDMI, 2x m-DP - Bekijk alle specificaties

XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation Review

HeironNewbie 12 juni 2017, laatste update op 12 juni 2017, 227 views

XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation

Mooi kaartje die vier jaar lang het goed heeft gedaan.

Pluspunten

• Gaat lang mee
  • Hoge kwaliteit

Minpunten

• Maakt veel lawaai bij hoge RPM's
  • Geen twee HDMI aansluitingen

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb deze ongeveer vier jaar geleden gekocht en ze doet het nog steeds goed. Een punt is inderdaad dat bij volle toeren ze enorm kabaal maken. Ik had er twee in Crossfire stand staan maar dat is in principe niet nodig voor de gemiddelde gamer

De tweede kaart is een paar maanden geleden gestopt met werken. (Geen idee wat het was maar de computer crashte hierdoor telkens) De andere leeft nog maar is toch wel een beetje op zijn eind. Er zijn rare flikkeringen te zien op het tweede scherm en sommige programma's veroorzaken een permanent groen secundair scherm.

Voor 380 euro die ik er toen voor heb betaald is het een goed beestje geweest voor de bijna vijf jaar van intens gebruik.

Heb jij ook een XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation?

Same here. Had er ook twee in Crossfire opstelling. De eerste is zo een twee weken geleden overleden en de tweede gisteravond RIP... Beide kaarten hebben goed gewerkt voor de duur van 5 jaar. Het duurde wel even voordat ik erachter kwam dat de eerste kaart kapot was. Systeem crashte op onverwachte momenten. Kwam er toen achter dat Crossfire modus pas ingaat als een game fullscreen gespeeld wordt, als je een game in windowed mode speelt wordt er maar een kaart gebruikt, ondanks de crossfire opstelling.

Maar goed, welke kaart ga ik nu gebruiken...? De nieuwe Vega in Crossfire mode? :)
Ik heb zelf upgegrade naar een single GTX 1070 ROG. Ik wordt er erg vrolijk van. :)