Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sweex MI560 Laser Mouse Review

topaj 22 december 2009, 494 views

Sweex MI560 Laser Mouse

Pluspunten

• Goedkoop
  • Mooi
  • Lange kabel

Minpunten

• Verf en scrolwiel kapt ermee
  • Niet goed gebouwd, want de eerste was een DOA (Dead on Arrival)

De muis ziet er goed uit, en voelt ook goed.
De USB kabel is erg lang, en dat bevalt me zeer.

Het begon een beetje slecht, hij was DOA (Dead on Arrival), en ik kreeg gratis van AcesDirect een 2e opgestuurd :)

In de eerste paar maanden was het een perfecte muis, die lekker precies was.

Hij is uitgerust met 5 knoppen:
- Links / Rechts
- Scroll-klik
- Terug / Vooruit (Browser)

Een klein nadeel is dat de cursor gaat 'trillen' of zelfs gaat 'stuiteren' over het scherm als de muismat te spiegelig is.

Na een paar maanden gebruik was ik erg tevreden, totdat de ellende begon.
Het scrollwieltje begon te haperen. en de verf begon eraf de bladeren (Zit verschrikkelijk in je handpalm)

Gelukkig had ik de DOA muis nog, en na een beetje expirimenteren kwam ik erachter dat de laser gewoon stuk was van de eerste muis, dus heb ik gewoon de laser van de 'Nieuwe, versleten muis' in de oude, niet gebruikte DOA gesoldeert. De DOA muis werkt nu perfect, maar dit is niet hoe het allemaal hoort.

Heb jij ook een Sweex MI560 Laser Mouse?

Normale lasermuizen kunnen vaak op alle oppervlakken, behalve een spiegel of glas, dat de Sweex het niet kan is natuurlijk wel triest. En na 3 maanden afbladderende verf en hangend scrollwieltje zegt weer genoeg over de kwaliteit van Sweex. Serieus, ik snap niet dat mensen die bagger nog kopen. Ja het kost bijna niks, maar dan heb je ook bijna niks. Tenzij je graag om de paar maanden een nieuwe koopt.
Ik kan me helemaal aansluiten bij mijn voorbovenganger.
In het verleden heb ik me ook weleens laten verleiden voor de Sweex-prut. Het performed voor geen meter, of is in no-time stuk. Als je de economie wilt steunen, koop dan Sweex. Maar beter kun je de economie steunen door meerdere spullen te kopen, dan door de oude kapotte te moeten vervangen.

Dat een laser het op ieder oppervlakte doet, klopt volgens mij niet. Neem maar eens een pik zwarte (egale!) ondergrond (dus niet een zwarte muismat, die is niet egaal)....... Voor de rest gaat het prima met die lasermuizen en zijn het bijna alleseters.

Gelukkig dat je zo handig bent om de DOA op te lappen, maar je kon van de tweede muis toch ook een RMA maken. Hoe meer RMA's naar Sweex gaan, hoe beter. Gaan ze zich misschien ooit eens realiseren dat het beter is om goede spullen te maken.
Denk niet dat dat nog gaat, als je je ouwe gesloopt hebt
Sommig Sweex spul is best wel oké. Dingen zoals USB hubs zijn vaak op hetzelfde design gebaseerd, of ze nu van Sweex of een ander merk komen.