Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Chieftec CA-01B-B-SL Review

Phamming 21 december 2009, laatste update op 21 december 2009, 426 views

Chieftec CA-01B-B-SL

Pluspunten

• Gemakkelijke zijwaartse aansluiting van harde schijven.
  • Voldoende ruimte om vrijwel alles aan te sluiten.

Minpunten

• Klankkast.

Algemeen ontwerp:
Dit is een stevige kast, vrijwel zonder scherpe onderdelen. De indeling van de kast zorgt ervoor dat je voldoende ruimte hebt, zowel om je moederbord er gemakkelijk in en uit te halen alsook om de meest exotische videokaarten te plaatsen. De harddisks zijn met de aansluiting naar de zijkant geplaatst wat een wijziging van de configuratie vergemakkelijkt. Ook de schroefloze montage van schijven, 3,5 en 5,25 bays, ondersteunen dit. Verder is dit ook doorgevoerd bij de pci-kaarten aan de achterzijde, hier kun je alle kaarten in een keer ontgrendelen, zonder schroeven. Overigens doet dit aan de robuustheid geen afbreuk.
Boven de voeding is een grote hoeveelheid ruimte, hier is door de fabrikant een fan bedacht, maar dit kan ook zeer goed worden gebruikt voor de kabels die van de voeding vandaan komen, zeker bij een niet-modulaire voeding met veel aansluitingsmogelijkheden is dit zeer handig.

Fans:
Er zijn op verschillende plaatsen door de fabrikant fans bedacht. Zo zijn bij de hardeschijven drie fans te plaatsen, die de lucht van de andere zijde van de kast halen, uiteraard in de breedte. Boven de processor is een rooster geplaatst waarvandaan lucht kan worden aangezogen, deze lucht kan ook zeer eenvoudig naar de videokaart geleid worden. In de achterplaat zijn tenslotte nog mogelijkheden voor twee fans gemaakt, een boven en een onder de voeding.
Door de opbouw van de kast zijn eigenlijk twee compartimenten te onderscheiden, namelijk bij de harde schijven en rond de voeding.
De meegeleverde fancontroller heb ik niet gebruikt, omdat ik te veel fans wil inbouwen en dus een andere controller heb gekocht.

Overig:
Ik ben niet iemand die voor een flashy uiterlijk gaat, ik wil het juist strak en efficient, dit onderdeel weegt voor mij dus zeer licht. Voor mij is functionaliteit zeer belangrijk.
Als er destijds een voeding is meegeleverd, is die in de vuilnisbak beland, waardoor ik daarover geen oordeel vel. De prijs is zeker in orde, omdat ik het met een studenten-budget heb moeten doen.
Ik heb zelf het idee dat de kast door materiaal en grootte nogal functionaliseert als een klankkast.

Conclusie:
Wanneer je op zoek bent naar een BigTower is dit zeker een aanrader.

Heb jij ook een Chieftec CA-01B-B-SL?

Heb er zelf ook 3 van deze en zijn echt super kasten

Zeker het strakke design en geen gedoe gewoon genoeg airflow gebruik die 3 kasten als serverkasten staan boven op aparte kamer :) 3 broertjes naast elkaar :P

_/-\o_

[Reactie gewijzigd door Baseboy op 22 december 2009 11:10]