Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 32,768GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Umidigi Z Pro 32GB Zwart Review

tim007 6 juni 2017, laatste update op 24 juni 2017, 1.342 views

Umidigi Z Pro 32GB Zwart (Product gekocht)

Prima product, zeker zijn geld waard. Het uiterlijk oogt heel mooi waardoor hij een stuk duurder lijkt dan hij werkelijk is :-).

Pluspunten

• design
  • groot duidelijk scherm

Minpunten

• slechts 1 luidspreker, terwijl het lijkt of er 2 zitten
  • gevoelige fingerprint scanner

Uiterlijk

Het design zit wel goed, ziet er mooi uit en voelt comfortabel in de handhttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DikzfIWXC03E9K.pnghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DikzfNGglxxvbz.jpeg

Hij is besteld bij dx.com en kwam toe in een mooi metalen doosje.
Om de sim kaart er in te steken heb je zoals de meeste telefoons een tooltje nodig. Er passen 2 nano sim kaarten in, of 1 nano sim kaart + 1 micro sd kaart.

OS

Het geheel draait nu op android 6.0, met hopelijk in de toekomst een update voor de umidigi z pro

verder lijkt het een redelijke stock rom te zijn

Inhoud

De Helio X27 cpu van MediaTek doet zijn werk, al zal het volgens de benchmarks zeker niet de snelste cpu zijn op de markt momenteel

Accuduur

Tot op heden heb ik hem een kleine 2 maand in gebruik, bijna dagelijks wordt hij gebruikt als gps dmv waze. Dus de telefoon hangt relatief veel aan de lader waardoor ik er niet direct een zicht op heb hoelang de accu het daadwerkelijk volhoudt. Maar de dagen dat ik hem niet als gps gebruik kom ik met gemak tot het einde van de dag

Het snel laden met bijgeleverde lader wil inderdaad wel iets sneller gaan, echter gebruik ik meestal een standaard lader waardoor er rond de 1.5-1.8A in gaat bij 5VDC, snelladen zou werken op een spanning van 9-12VDC

Antutu score

Camera

Qua kwaliteit en snelheid van foto's nemen kan er zeker niet geklaagd worden, er bevinden zich 2 lenzen achteraan, 1 ervan zou een zwart wit sensor zijn

Doordat er 2 lenzen aanwezig zijn heeft het toestel de mogelijkheid om bij macro fotografie achteraf de focus aan te passen. Refocus is een optie in de 'galerij'.

Ik heb bij wijze van voorbeeld een foto genomen, en de focus op het toestel gewijzigd(dit is dus nadat de foto reeds genomen is!).

Fingerprintscanner

Doet heel goed zijn werk, gebruik alleen maar dat meer om te ontgrendelen. Bij de umidigi z pro zit deze in de home 'button', die eigenlijk geen button meer is, verwerkt.
Hij durft wel wat overgevoelig zijn waardoor soms in de broekzak er een trilling optreedt van een verkeerde/slechte fingerprint lezing

Update naar android 7.1.1

Ondertussen is er een update beschikbaar voor android, echter heb ik deze nog niet uitgevoerd.

Heb jij ook een Umidigi Z Pro 32GB Zwart?

Kun jij iets zeggen over de camera kwaliteit t.o.v. de andere grote merken als Samsung, Sony, Google en Apple met haar flagships?
Komt het enigszins in de buurt?
Daar kan ik jammer genoeg niet mee vergelijken...

Ik blijf erbij, in eerste instantie is het een telefoon om te bellen en te sms's + whatsapp enzo.
De camera is mooi meegenomen, maar als je echt deftige foto's wilt is een fototoestel nog altijd de beste oplossing
Hey thanks. Kan natuurlijk ook niet op zo'n relatief goedkoop toestel.
Bedankt, ik ga hem ook kopen denk ik. Twijfel tussen deze en de Ulefone Gemini Pro. Weet jij wat het verschil is tussen de gewone Z en de pro versie? Ik zie nergens een verschil behalve een kleine 20 euro verschil in prijs.

Goeie review op wat taalfouten na dan. :)
Het enige verschil ik zie is dat de z pro een dual achter camera heeft.

Wat als voordeel?
De z pro heeft een optie om bij macro fotografie achteraf te refocussen op je foto zelf.
Om dit aan te tonen heb ik dat bij de review bijgevoegd(zie review dus)
Hey,
Hoe is de connectiviteit? is er gewoon 4G verbinding door heel nederland. Wat vind je van de gameplay? Hoe snel is de bluetooth verbinding? Ben je er nog steeds blij mee?
En deze vraag aan iedereen, is er nog een betere telefoon dan deze in deze prijscategorie? Is hij te flashen naar de samsung skin?
Alvast heel erg bedankt!
Groeten Wouter
Hi,

de 4G verbinding in Belgie valt niet direct weg, en als dat zo is is er nog 3G.
Gameplay kan ik niets over zeggen, het blijft een toestel om mee te werken, spelletjes staan er niet op.

Bluetooth is ok, snelheid niet getest, maar muziek afspelen gaat gewoon.

Ondertussen is de umidigi Z1 pro ook uit, met wat betere specs, maar op een bepaald moment moet je knopen doorhakken en 1 kopen.

Geen idee of hij te flashen is met een samsung skin, maar dat kan je gerust zelf googlen
Wut, serieus? Vingerafdrukscanner zal verwijderd worden ná de update??? Is dit nog steeds zo? :(
de setting zal verwijderd worden, wat wil zeggen dat je opnieuw je vingers moet inleren ;)
lol oke, dank je wel
Hallo ik heb een vraagje is de vingerprintscanner echt verwijderd na de update of is dat geannuleerd en wat bedoelt u met gevoelige vingerprintscanner alvast bedankt voor uw reacties.
de setting zal verwijderd worden, wat wil zeggen dat je opnieuw je vingers moet inleren, dus er wordt geen hardware onklaar gemaakt
De vingerprint scanner doet het gewoon hoor met Android 7.11. Heb zelf de Z en het werkt gewoon. Mijn zwager heeft de Pro en daar werkt ie ook.
Tuurlijk, je zal gewoon de vingers opnieuw moeten inleren hebben lijkt me
PS weet iemand hier hoe je n review start zonder dat de telefoon in Pricewatch staat? Heb hier een Doogee Mix die ik ff wil reviewen.
Hoi. Ben wel benieuwd wat je ervaringen zijn met dat toestel
Hallo ik heb de telefoon inmiddels maar mijn vraag is waarom als ik van virtual buttons switch naar physical veranderen de shortcuts kan je dat zelf ook veranderen
alleen back en options kan je van plaats wisselen...
Ik ben wel erg benieuwd naar het geluid dat uit de audioplug komt. Dit zou goed moeten zijn maar betwijfel dat... ivm chinese phone
hoi
ik wil hem ook gaan kopen maar wiet nog niet via welke site.
kan jij mij vertellen waar jij hem heb gekocht en hoelang die onderweg was?
en moest je nog import kosten betalen?
Hij komt van dx.com, zij hebben een soort bescherming dat ze tot 37¤ terug betalen als er import taxen zijn, weliswaar dien je dat bij het bestellen aan te vinken...