Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs

Specificaties 5" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs Review

ael0721 6 juni 2017, laatste update op 10 juni 2017, 1.298 views

Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs

In eerste instantie een goed toestel wat voldoet aan mijn wensen.

Pluspunten

• Afmeting
  • Dual sim
  • Vervangbare battery

Minpunten

• speaker

Twee maanden geleden heb ik een nieuwe Moto G5 gekocht.
Prima vervanger voor mijn oude Nexus5.
Twee weken geleden kom ik op mijn werk en merk dat de Moto G5 in een bootloop terecht is gekomen.
Na even wat googelen lees ik dat ik op de website van Lenovo de G5 terug kan zetten naar factory default.
Zo heb ik de instructie gevolgd en geprobeerd dit it de voeren.
Power +vol down enkele seconden inhouden en via het menu naar factory default.
Jammer, dit werkte niet.
De G5 bleef rebooten.
Dus de leverancier benaderd, RMA aangemaakt en opgestuurd.
Een week later kreeg ik de bevindingen terug van de leverancier.
'Moerderbord defect'
Maar omdat de bootloader was gebroken o.i.d. is de garantie vervallen.
Mooi is dat. Je volgd de instructie van de fabrikant en ....weg is je garantie.
Ik mag wel de onderzoekkosten betalen om mijn smartphone terug te krijg of het toestel kosteloos laten vernietigen.
Dank je wel...meneer de leverancier.
Dus achteraf is het een miskoop geweest.

Heb jij ook een Motorola Moto G5 (3GB ram) Grijs?

Je hebt er niks aan (want het recht hebben is anders dan krijgen, heb namelijk precies hetzelfde gehad met Sony). Maar de leverancier moet aantonen dat het defect door jou toedoen is ontstaan. Heb jij enkel de bootloader unlocked en verder geen spannende dingen gedaan. Moet de leverancier hem gewoon volgens de wettelijke garantie kosteloos repareren.

Dat is hoe het zou moeten werken volgens de regeltjes.

[Reactie gewijzigd door MrBreaker op 6 juni 2017 20:45]

Dank voor je reactie.
Dit is nu het probleem.
Ik heb juist niets gedaan.
Het toestel is zelfstandig in de bootloop terecht gekomen.
En nu zegt de leverancier dat ik de bootloader unlocked heb.
Maar je info is duidelijk ik ga er iets mee doen.
Thnx
Beste mrBreaker,
Noch bedankt voor je tip.
Ik heb een artikel gevonden waar de z.g.' Omgekeerde bewijslast' beschreven stond en dit doorgestuurd aan de leverancier.
Wat denk je..
Vandaag een telefoontje gekregen van deze leverancier 'Coolbleu' met de melding dat er een fout was gemaakt en het toestel onder de garantie gemaakt werd.
Toch wel netjes van Coolbleu maar jammer dat je zelf heel attend moet blíjven in zulke gevallen.
Cool! Hopelijk ga je nog veel plezier bleven van je Moto. :*)