Rotel RB-1582 MKII Review

semicon 6 juni 2017, 245 views

Rotel RB-1582 MKII

De 200W versterker is een stuk krachtiger dan de RA-1570 zijn 120W. Dit is natuurlijk een eindversterker waar de 1570 alles moet doen (geintergreerd stereo versterker).

Pluspunten

• Degelijk
  • Rotel design (staat mooi bij RA-serie)
  • Blijft mooi ook op volume

Minpunten

• heeft 10cm ruimte (boven) nodig vanwege warmte
  • is niet per se mooiste eindversterker in de markt

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik had hiervoor een Advance Acoustic versterker, die alleen op het laag van mijn main/front speakers de aansturing deed. Ik heb geprobeerd alleen met de RA-1570 mijn Nautilus 804's aan te sturen, maar die heeft het echt te moeilijk daar mee. Daarom deze eindversterker getest.

Wat een heerlijk beest van een versterker is het! Heel mooi in midden/hoog, laag gaat bij mij maar tot ~60Hz (via miniDSP alles eronder gaat naar mijn sub) maar heb het idee dat de versterker het wel met gemak zou aankunnen. Ik merk een groot verschil met de RA-1570 (die gewoon veelste zwak is) en de AA-eindversterker. Het valt me op dat geluid heel helder klinkt, stemmen en instrumenten zijn heel gedefinieerd.

Ik heb de versterker aangesloten via Tulp (dus unbalanced, al heeft hij ook balanced). Hij gaat automatisch aan via de trigger kabel (RA-1570 naar deze RB-1582).

Heb jij ook een Rotel RB-1582 MKII?