Jupio Battery Grip voor Nikon D5100 Review

fdebijl 5 juni 2017, 85 views

Jupio Battery Grip voor Nikon D5100

Complete functies en redelijke bouwkwaliteit voor de prijs, maar voelt bij gebruik met AA-batterijen goedkoop aan.

Pluspunten

• Uiterlijk matched met body
  • Schappelijke prijs
  • Ligt goed in de hand
  • Afstandsbediening welkome toevoeging

Minpunten

• Voelt goedkoop aan op sommige aspecten
  • Extra draad nodig voor verticaal ontspannen

Voor mij was het vooral belangrijk dat de grip optisch goed matched met de rest van de body. Afgezien van een kleine rand tussen de body en grip zijn er weinig discrepanties tussen de twee. De kleur van het plastic komt bijna perfect overeen en het rubber is qua textuur min of meer hetzelfde.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DhZcZL21fVCofD.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DhZcZ202kzwM68.jpeg

De grip weegt met twee EN-EL14 accu's 310 gram, zonder accu's weegt hij 190 gram. Met gebruik van de AA-batterij adapter, of wanneer hij leeg is, voelt de grip helaas wat goedkoop aan vanwege het dunne plastic en de rammelende sluiting. De sluiting lijkt mits gesloten bijzonder solide en beweegt nauwelijks. De grip, mits gevuld met de dubbele accu's, voelt tevens stevig aan en en ligt fijn in de hand. De standaard body van de D5100 is ondanks mijn Trump-sized handen te klein om mijn pink te accommoderen, wat tot een ongemakkelijke positie onder de batterijklep leidt. Dankzij de grip past mijn hele hand makkelijk op de body.

Voor het gebruik van de verticale/portret-ontspanknop is een extra draad vereist met aan een kant een TRS-plug die aan de andere kant in de GPS-port van de D5100 gaat. Helaas moet het klepje voor de I/O dus de hele tijd open blijven bij gebruik van de verticale ontspanknop. Tevens moet de aan/uit-schuif in de aan-positie zijn geschoven.

https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DhZcZ1tEP5IeW7.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1DhZcZ2OBeZGRUf.jpeg

Heb jij ook een Jupio Battery Grip voor Nikon D5100?