Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Panasonic Viera TX-32LZD85 Review

duke_online 20 december 2009, laatste update op 20 december 2009, 1.064 views

Panasonic Viera TX-32LZD85

Pluspunten

• Veel aansluitmogelijkheden
  • Subliem beeld
  • Hoge kwaliteit
  • echt Full HD en 100 Hz

Minpunten

• Aspect-instelling
  • standaard Analoge inschakeling
  • Rand van 'pianolak'

Ik heb deze TV in december 2008 gekocht en ben (nog steeds) super tevreden.
Panasonic, 100 hz, Full HD en HDMI waren belangrijke uitgangspunten voor de aanschaf van een nieuw LCD toestel. Omdat mijn woonkamer niet supergroot is voldoet een 32" toestel prima op een kijkafstand van ongeveer 2 meter. Voor echt full HD moet je niet verder weg gaan zitten, dan heeft dat geen zin.

Ik heb er een digitale tuner (UPC) via scart, een HDD-recorder van Panansonic (DMR-EH68) en een Playstation 3 via de HDMI en een Panasonic VHS via Scart. Ook de Audio-installatie is erop aangesloten.

Als nadelen kan ik noemen de ''aspect instelling''. Als je deze op ''Auto'' functie zet kan het soms zijn dat bij sommige niet breedbeeld uitzendingen (analoog en digitale tv) de ondertiteling wegvalt, wat zeer storend is.
Een ander nadeel is dat het toestel automatisch opstart met een analoge signaal. Via de "hotel-modus" kun je dat gelukkige defenitief aanpassen. Een uitbreiding die welkom zou zijn is een USB-aansluiting. Als laatste nadeel kan ik de gladde afwerking noemen, deze vind ik wel mooi, maar trekt veel stof aan.

Ondanks de slechts 2 x 10W valt de geluidskwaliteit erg mee. Je hebt voldoende instellingen om het geluid aan je persoonlijke voorkeur aan te passen. De beeldkwaliteit is superieur! Full HD is ook echt FULL-HD.
Installatie is eenvoudig, zenderinstelling gaat automatisch. Door een koppeling met een Panasonic HDD-recorder werk ik veel met "direct-TV-opname" via de afstandbediening van de TV, erg handig!
De SD-kaart lezer gebruik ik slechts zelden maar werkt goed.
Het is aan te raden de uitgebreide handleiding van internet te downloaden voor alle extra mogelijkheden en instellingen. Het apparaat dat je aansluit via de HDMI-2 aansluiting heeft bv voorrang op de weergave. Ook het op starten in de Hotel-mode is een "must-know"

De vormgeving is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak, ik vind het mooi. Het is een echte beeldvanger. De TV heeft een grote kijkhoek van bijna 180 dus vanaf overal goed te zien zonder vervorming. Dode pixels heb ik gelukkig niet, volgens Panasonic is de kans daarop zeer klein.

Na een jaar intensief gebruik met twee jongens (van nu 7 en 8 jaar) kan ik zeggen dat de duurzaamheid goed is. Vele uren spelen op de PS3, kijken van films en noem maar op heeft hij zonder schade doorstaan. De vermindering van contrast heb ik (nog) niet kunnen waarnemen.

Hoewel het toestel inmiddels minder verkrijgbaar is, blijft het een aanrader!

Heb jij ook een Panasonic Viera TX-32LZD85?