Apple MacBook Pro 2016 15,4" met Touch Bar 2,6Ghz, 256GB Zilver Review

Marctraider 5 juni 2017, laatste update op 5 juni 2017, 340 views

Apple MacBook Pro 2016 15,4" met Touch Bar 2,6Ghz, 256GB Zilver

Prachtige laptop die naar alle verwachtingen presteert. Ik haal met gemak de 8+ uur op deze MacBook, waar ik wel bij moet zeggen dat ik de touchbar compleet uit heb staan aangezien ik hem daar niet voor hebt gekocht. Het schermpaneel blinkt uit in vergelijking met elke andere laptop.

Pluspunten

• Scherm kwaliteit, 500 Nits Brightness
  • Mooie afwerking van behuizing, lekker dun.
  • Batterij
  • Typt heerlijk, totaal geen problemen mee.
  • Trackpad is groot!
  • Speakers meer dan adequaat.
  • Snelle CPU (3.5GHz+) en 16GB geheugen
  • Behuizing heel dun, verbeterde koeling!

Minpunten

• Geen fysieke Esc/Functie knoppen

Prachtige laptop die naar alle verwachtingen presteert. Ik haal met gemak de 8+ uur op deze MacBook, waar ik wel bij moet zeggen dat ik de touchbar compleet uit heb staan aangezien ik hem daar niet voor hebt gekocht. Het is leuk maar totaal niet nodig.

Ik gebruik "TouchBarDisabler" en "gfxCardStatus" om de laptop zuinig te laten werken.
TouchBarDisabler redirect je brightness/sound controls naar Control+1 Control+2 etc. dus wat dat betreft no problemo!

Het schermpaneel is waarschijnlijk een van de beste die je op een laptop vinden kan. De geadverteerde 500 nits die Apple op geeft kan ik niet testen aangezien ik de apparatuur daar niet voor hebt, maar dit scherm is een van de meest heldere schermen die ik tot nu toe in handen hebt gehad. Buiten in de schaduw lekker gamen is geen probleem.

Door dat ik de Touchbar eigenlijk niet gebruik heb ik een probleem wat betreft het vinden van een Escape knop, maar die heb ik dus lekker naar de fysieke ongebruikte knop geremapped (Die zit boven rechts, bij de Tab en 1) dus wederom een fysieke Escape knop in gebruik :)

Het toetsenbord zelf werkt heel lekker, en net als mijn vorige MacBook Goud vind ik het toetsenbord echt prima werken. De key travel is inderdaad minder maar dat is logisch aangezien de laptop steeds dunner wordt. Ik vind dat je hier niet over hoort te klagen aangezien dit een logisch gevolg is van een dunnere laptop. Ik kan op dit ding net zo snel rammen zonder fouten als mijn Corsair Mechanische toetsenbord.

De trackpad werkt echt super, het oppervlakte is nu echt groot genoeg om totaal niet meer het probleem te hebben waar je met je vinger aan de randen terecht komt.

De GPU in de laptop is niet geweldig voor high-end games, maar dat weet je ook van te voren. Ik vind het onzin om elk dingetje als negatief te bestempelen die je van te voren al weet bij aankoop. Je reviewed een product immers om het product dat je denkt te verwachten/ontvangen. Overigens zijn daar tegenwoordig hele goede oplossingen voor (Nvidia Shield + Moonlight Chrome) waar je zo goed als near-native met 60fps gewoon de nieuwste games kan streamen :)

Over de USB-C kan ik niet klagen, ik gebruik als muis een bluetooth magic mouse, en de USB-C adapter had ik al bij mijn vorige Macbook dus die kan ik gewoon blijven gebruiken.

Prijs is geen nadeel aangezien je dit van te voren weet, hoor je dus ook niet over te klagen imho.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2016 15,4" met Touch Bar 2,6Ghz, 256GB Zilver?

Als ik dit zo lees vind je eigenlijk alleen de accuduur, trackpad en het scherm goed. De rest praat je goed met "wist ik van tevoren". Een hoge prijs mag je best als nadeel geven ook al weet je het van tevoren.
Misschien moet je dan beter lezen? lol
Ik snap wel wat BugBoy bedoelt. Dat je zaken van tevoren weet, maakt nog niet dat het geen kritiekpunten of irritaties kunnen/mogen zijn bij aangeschafte producten.

"Deze Audi kostte me 95k terwijl een vergelijkbare of betere Volvo me 75k had gekost. Maar ja, dat wist ik van tevoren dus is het geen enkel probleem!"

Dat is toch geen redenatie? Dan zeg je:

"Het is dat ik zo graag deze Audi wilde omdat (x, y, z) maar de prijs vind ik fors; voor 20k minder heb je hetzelfde of meer bij Volvo"

Of iets dergelijks.
Mja, kan me verder weinig schelen wat anderen van m'n review vinden.

Misschien heeft iemand er wel wat aan ;)