Cooler Master Sniper Black Edition Review

jan jaffa 20 december 2009, laatste update op 4 januari 2010, 1.393 views

Cooler Master Sniper Black Edition

Pluspunten

• airflow
  • Ruimte
  • poten aan de onderkant
  • handvat
  • cablemanagement

Minpunten

• Probleem plaatsing moederbord
  • zijpanelen gaan stug dicht
  • zijpanelen krasgevoelig
  • stofilter voor voeding was handig geweest
  • tool free system voor uitbreiding kaarten

Let a.u.b niet op de spelling is niet men sterkste kant.

Airflow
Deze kast word gekoeld door een 200mm intake fan voor, 200mm outake fan boven,en een 200 mm intake fan links(alleen black edition). Verder is er aan de achterkant nog een 120 mm outake fan gemonteerd, Kortom genoeg airflow.

Eenvoud van assemblage
Hier heb ik positieve en negatieven kanten over te vertellen.

Het positieve vind ik de plaatsing van harde schijven dit gaat zeer gemakkelijk gewoon erin plaatsen en klaar.
Waar ik niet positief over bent is de plaatsing voor insteek kaarten dit gaat met een tool free systeem maar de het zit gewoon hartstikke los.

Uit andere reviews blijkt dit systeem wel goed te werken dus of het is in mijn geval kapot of ik doe iets verkeerd. in ieder geval heb ik nu gewone schroeven ingedraaid en ze zitten nu goed stevig.
Ook bij het plaatsen van het moederbord kwam ik in de problemen. ik kreeg de schroefgaten niet gelijk,uiteindelijk het I/O bracket van me moederbord eruitgehaald en toen paste het in één keer. Nu heb ik het I/O bracket provisorisch vastgezet.

Inbouwmogelijkheden

Is wat mij betreft uitstekend hier kun je genoeg dingen in kwijt lange videokaarten zoals de 5970 moet hier in kunnen passen.
Ook is er de mogelijkheid om de 200mm fan boven te vervangen voor een 240 radiator.Dus voor waterkoeling is deze case zeer geschikt. Ook is er ruimte voor 5 harddisks En word een 3.5 naar 2.5 inch adapter meegeleverd voor bijvoorbeeld ssd's (alleen black edition)

Vormgeving
Dit is de reden waarom ik voor deze kast heb gekozen het ontwerp is echt geschikt als je van FPS games houdt.
Ik had ook de haf 922 op het oog maar de rode leds en het brute uiterlijk vond ik niet echt geschikt. Is wel leuk als je Red alert fan bent.

bouwkwaliteit

De kast voelt erg stevig aan, en de combinatie van plastic en aluminium zorgt er voor dat het gewicht niet al te hoog licht.
De fancontroler voelt naar mijn mening een beetje gamel aan, ook willen de zijpanelen moeilijk open en vallen de schroefgaten voor de duimschroefen niet gelijk. voor de rest niks mee.

Sommige mensen zullen deze kast niet mooi vinden,anderen zullen dit de perfecte aanvulling vinden voor hun systeem.
wat ik wel jammer vind is dat ik toch voor een A merk kast veel problemen ondervind die je eigenlijk niet hoort te verwachten van cooler master. Aan de andere kant heeft deze kast een mooi uiterlijk en voldoende ruimte voor hardware liefhebbers.

Heb jij ook een Cooler Master Sniper Black Edition?

Reviews door de redactie

Leuke review! Hoe zit het met het geluid dat de ventilatoren produceren? Is hij een beetje rustig of is het goed hoorbaar?
dat hangt er vanaf hoe je de fancontroller instelt draai je hem helemaal omlaag zijn ze lekker stil. maar draai je hem vol open dan maakt die wel flink herrie ik heb hem altijd op de laagste stand staan.
Ik heb de kast inmiddels ook gekocht en wat je zegt klopt. Maar.... Het is echt een superkast in gebruik!!