Nikon D810 Body Zwart

Specificaties Losse body • 36,3MP sensor - Bekijk alle specificaties

Nikon D810 Body Zwart Review

nikonfotograaf 4 juni 2017, 324 views

Nikon D810 Body Zwart

Nikon's beste camera voor portraits/weddings landscapes en grote prints. Zelfs medium format cameras hebben het moeilijk om dit Nikon beest bij te houden.

Pluspunten

• Geen AA filter dus scherpe fotos
  • Stille kevlar sluiter
  • veel megapixels (dus meer detail)
  • ergonomish
  • veel knoppen op de body en lcdscherm
  • grote viewfinder
  • 1.2x en 1.5x cropmodes
  • Full frame sensor

Minpunten

• weegt redelijk zwaar
  • 1 CF-kaart slot ipv twee (tweede is SD)

Dit is de top camera van Nikon voor portretten en landschappen en straat fotografie. De sluiter is erg stil vergeleken met andere cameras. En dat is in de "gewone sluiterstand"
Ook de autofocus is erg snel. De lichtmeter lijkt zijn werk ook erg goed te doen en geeft een natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid zonder onder of overbelichting. op bepaalde plekken. Zelfs op een zonnige dag met blauwe lucht her en der een spierwit wolkje en een donker dak of gebouw op de achtergrond is geen enkel probleem. Met mijn d7000 had ik altijd overbelichte lucht maar de d810 geeft alles precies natuurgetrouw weer zonder dat de lucht ineens wit wordt. Ook de autofocus is erg snel of in elk geval sneller dan ik gewend was op een d7000 camera. Wel even wennen was het dat er geen draai knop op zit voor a/s/m/p mode zoals op de mindere goden van Nikon. maar dit is vervangen door een "mode" knopjes en in combinatie met het scrollwieltje aan de achterkant is het eigenlijk alleen maar handiger. Erg fijn is ook het grote lcd display op de camera. Uiteraard zijn ook alle externe knoppen die je maar kan wensen op de body aanwezig waardoor je niet in de menus hoeft te duiken of door de viewfinder hoeft te turen om de settings te veranderen. Ook de viewfinder zelf is een slag groter dan wat ik op dx camera gewend was.

Deze camera is gewoon het vlaggeschip van Nikon voor eigenlijk alles behalve sportfotos waar wellicht een hogere continuous framerate gewenst is. Ik gebruik deze camera in combinatie met een Nikkor 85mm F1.8 lens. Gewoon geweldig spul allemaal. De camera is uiteraard wel wat aan de zware kant want met lens erop zit je al snel boven een kilo gewicht aan je nek. Maar dat is de prijs die ik graag betaal voor het bedieningsgemak en ergonomie die een d810 bied ten op zichte van de mirrorless cameras die zo klein zijn dat er nog nauwelijks ruimte is voor een knopje en alles op elkaar erg dicht gefriemeld zit en gewoon in ergonomische zin totaal verrot in elkaar zitten.

Heb jij ook een Nikon D810 Body Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen