Kobo Aura Zwart Review

Thomg 3 juni 2017, 190 views

Kobo Aura Zwart

Prima ding, still going strong. Nog wat kinderziektes, maar niks dealbrekend.

Pluspunten

• Geweldige accuduur
  • Ergonomisch
  • Licht
  • Royale opslag

Minpunten

• Trage Interface
  • Weinig draaiknoppen
  • PDF praktisch onbruikbaar
  • Afbeelding in EPUBS afgesneden
  • Rare interpretatie van EPUB
  • Waardeloze internet

Veelzijdigheid Score: 4
Ik heb dit ding nu al onderhand 3 jaar, enige gebreken die dit ding begint te vertonen is een "duidelijke" flicker op de laagste brightness stand. Valt zeer mee te leven na al die tijd.

Je bent beter af met het gewoon niet gebruiken van het internet, sync gewoon boeken via USB. Laatste keer dat ik connecte was in... 2014.

Mja, verder, ding ligt lekker, is ook vrij licht, dat verzacht het een beetje als ik weer is de e-reader op m'n gezicht laat donderen in bed.

Batterij gaat nog steeds errrrug lang mee.

En, mja, interface is wel retetraag. Als je flinke EPUB's hebt kan het ff duren voor de pagina omslaat of de interface even choket. Meestal is het max 3 seconden.

Enige wat me wel frustreert is de ietwat gelimiteerde ondersteuning voor data types. PDF is praktisch onbruikbaar bijvoorbeeld. Ding kan ook vrij kieskeurig doen over EPUB, paragraphs zijn voor deze e-reader ongeveer 5 enters (1/5e pagina oid), sommige epubs doen dit per regel -> heel veel lege tekst.
Nu is dit de fixen via Calibre, maar ik had eigenlijk wel wat meer draaiknoppen verwacht op de e-reader.

Zeer tevreden mee verder, heb nog wel is gekeken naar een nieuwe vanwege het vorige probleem ( frustreert me nog steeds zo nu en dan ), maar zolang de e-reader het nog kan ik mezelf niet overtuigen dit ding te vervangen.

Heb jij ook een Kobo Aura Zwart?

Die van mij wilde niet syncen omdat de datum/tijd verkeerd stond, dus daar zou je even naar kunnen kijken.
Waarom zou ik willen syncen :+