Samsung Story Station 1,5TB Zwart Review

Frag_majeuR 20 december 2009, laatste update op 20 december 2009, 2.565 views

Samsung Story Station 1,5TB Zwart

Pluspunten

• Stil
  • Mooi
  • Aan/uit knop

Minpunten

• Langzaam (maar wat mij betreft geen probleem)

Mobiliteit Score: 4
Ik heb de schijf nu zo'n anderhalve maand.
Qua review kan ik me vinden in de mening van mijn voorgangers.
Ik wil alleen kort ingaan op het gebruik in de dagelijkse praktijk.

* Formattering.
Ik ben begonnen de schijf naar NTFS om te zetten.
Met de quick format optie in windows in een vloek en een zucht gebeurd.

* HD media player.
Ik gebruik de schijf om HD-media te spelen via mijn EM7075.
Ik download (nog) via mijn PC en kopieer de bestanden van mijn interne schijf naar de Story.
Dit gaat vrij traag. Regelmatig zet ik zo'n 30 GB over, en daar kun je beter niet op wachten.
Daarom doe ik dit 's avonds laat, dus de snelheid van overdracht interesseert me niet echt.

Als bron voor de mediaplayer werkt hij prima. Geluidloos en snel genoeg voor alle HD-media.
Ik vind hem er ook strak uitzien, hij misstaat niet onder de tv. Overigens ben ik het eens met de vorige reviewers: een andere kleur dan wit voor de LED zou niet verkeerd zijn.

Enige minpunt is de slaapstand. Als je het bekijken van een film stopzet en de disk gaat in slaapstand, wordt hij enigszins traag wakker. Het afspelen van de film schokt dan de eerste 10 a 20 seconden.

Qua prijs/kwaliteit een prima produkt, waar ik persoonlijk prima met de minpunten kan leven.

Heb jij ook een Samsung Story Station 1,5TB Zwart?

Ik heb deze externe hardeschijf ook, en buiten dat het 5 seconden duurd om uit "sleep" te komen (daarbij hoor ik een redelijk luide tik), is het een prima apparaat. Ik kijk er regelmatig films vanaf (op mijn "HTPC", via SMB vanaf een NAS gekoppeld over gigabit LAN), maar dat gaat gewoon prima. Enkel zodra je de share voor het eerst (na 10min idle) via je filebrowser open, moet je 5 sec wachten, maar daarna geen gehaper of schokken, of iets dergelijk.

Ik heb geen hdtune o.i.d. gedraaid, maar ik ben er vrij zeker van dat hij gewoon mijn USB2.0 poort voltrekt (~35MB/s).

Iets wat ik wel vreemd vind, is dat de witte "activity led" aanpasbaar is kwa helderheid, instelbaar via de rotaire aan-uit switch. Deze kan van "semi-bureaulamp" tot redelijk passief worden ingesteld, heel aparte feature in ieder geval 8)7 .

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 20 december 2009 12:43]

das een goede feature, dan kan je het ambetant schijnende licht verminderen terwijl je in het donker met dit ding naast je tv naar een film kijkt
Het zou een interessante feature geweest zijn als dat stom lichtje niet zou flikkeren als er activiteit is!! Het is zowiezo tegenwoordig een kakafonie van fel gekleurde power knoplampjes onder je plasmascherm (av-versterker, cd-speler, blueray, streamer, harde schijf enz...)

...oh kijk naar dat intens zwart dat mijn hd-scherm kan weergeven maar let vooral niet op al diefelle lichtjes eronder... 8)7