Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi Review

Skyrider 3 juni 2017, 2.530 views

Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Op zich een fraai apparaat, kan 4K@60FPS / x265 Afspeelmogelijkheid, goed geluid. Speelt media wel netjes af, maar daar blijft het ook bij. Er zijn helaas wel wat problemen. Zie mijn full review voor wat meer informatie.

Pluspunten

• 4K @ 60FPS & x265 Afspeel mogelijkheid
  • Veel Audio filters
  • Kodi, altijd een plus.

Minpunten

• Crasht regelmatig met 4K
  • Soms 'zwarte scherm' (paar seconden) tijdens play back.
  • Onofficieel (community) LibreELEC dus geen officiŽle support van LibreELEC.

Geluidskwaliteit Score: 5
Helaas kan ik de Eminent EM7680 niet aanraden. op zich een fraai apparaat, kan 4K@60FPS en x265 afspelen, goed geluid (afhankelijk van je surround ondersteuning). Speelt alle media wel netjes af, maar daar blijft het ook bij.

Dit product is volledig gebaseerd op een 'community' release van LibreELEC, dus GEEN officiŽle ondersteuning van LibreELEC zelf. Dit betekend dus dat het een onofficiŽle LibreELEC is voor EM7680.

Standaard zit er Kodi Jarvis op (Kodi 16.x) en er is nog geen volledige release van Kodi Krypton (Kodi 17.x). Wel bestaat er een beta versie voor de EM7680, maar dat is helaas Kodi 17.1 en niet de laatste uitgebrachte kodi 17.3.

Product crasht ook regelmatig na pauzeren van een paar minuten. Crasht ook soms met het afspelen van 4K bestanden. En helaas herstart ie niet automatisch na een crash, het beeld blijft gewoon bevriezen. Moet het handmatig uit en aan zetten.

En hoewel ik weet dat er een passieve koeling in zit, blijkt de CPU altijd rond de 80 / 83 graden te zijn, wat wel een beetje aan de hoge kant is.

Verder vind ik het jammer dat er 1GB aan geheugen in zit. Voor 109 euro had ik minimaal wel 2GB verwacht. Ook kun je geen 2GHZ aan CPU snelheid verwachten, het is gelockt naar 1.5GHZ mogelijk door hitte redenen.

Helaas dus niet volgens mij verwachtingen voor zo'n prijs.

Heb jij ook een Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi?

Als ik zo je review lees zou ik hem in de hoek gooien en op zoek gaan naar iets beters. Gebruik je hem nog steeds en heb je een oplossing gevonden?
Excuses, druk leventje. Was vergeten te reageren.

Ik heb 'm terug gestuurd. Als je puur kodi wilt, kun je beter een Vero 4K (van OSMC) aanschaffen. Probleem is dat je die alleen via hun (UK) webshop kan bestellen. Helaas niet in Nederland aan te schaffen, en maar 1 jaar garantie.

Ik gebruik op dit moment nog een Raspberry PI. Had deze gekocht puur voor 4K, maar helaas.. Moet het maar eventjes met 1080P doen.

[Reactie gewijzigd door Skyrider op 2 juli 2017 11:08]

Voor puur Kodi kan je ook een WeTek Hub (dual boot LibreElec of Android) of een Minix Neo U1 (LibreElec mogelijk) bestellen. Heb het idee dat die Vero 4K veelzijdig is, maar net ietsje minder dan de WeTek Hub, of de Minix Neo U1. Beste spelers op de markt zijn nog altijd de nVidia Shield (Android TV, dus enigszins beperkt) en de Minix Neo U9-H.
Dank voor je reactie. Zal eens kijken naar de Vero.
Gebrek aan updates killt dit product en de voorganger (die ik heb). Van OpenElec naar LibreElec.
Ik blijf maar bij m'n Pi 3B.. die krijgt tenminste alle updates.. |:(