Ubuntu Desktop Edition Review

torian 31 mei 2017, 200 views

Ubuntu Desktop Edition

Ik had een nieuwe laptop zonder schijf eerst na het installeren van de schijf Windows 10 pro er op gezet en daarnaar Ubuntu ernaast ge´nstalleerd en van daar begon het plezier.

Pluspunten

• licht
  • mooi
  • snel
  • naast Windows te installeren

Minpunten

• anders als Windows dus wennen
  • software ondersteuning

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 4
altijd een echte Windows gebruiker geweest en wel eens Ubuntu aangeraakt maar nooit echt gebruikt maar daar is recent verandering in gekomen. Ik heb nu Windows 10 en Ubuntu allebei op mijn laptop en heb hier geen spijt van. Ubuntu is voor een gebruiker die iets op zijn pc wil voor internet etc. echt ideaal omdat het geen geld kost en eigenlijk heb je nog wel best veel software support wat ik voordat ik er aan begon niet wist maar 1 belangrijk programma werkt niet op Ubuntu en heb ik voor school wel nodig dus daarom beide opties waaruit ik kan kiezen bij opstart. Maar voor de rest vind ik wel dat het echt heel stabiel is en zeer vlot werkt en niet moeilijk is om aan te passen van Windows komende. ik vond hier geen optie maar wil het toch even zeggen want het is niet onbelangrijk, ik gebruik de versie 16.04 LTS. Als je niet weet of je het wil installeren kan je het op een USB zetten en eens testen om eens te proeven, daar is nu eenmaal niets mis mee want ik heb het ook gedaan. Dan weet je al of je dit zou kunnen gebruiken, ik hoop dus dat ik hier iemand mee heb kunnen helpen.

Heb jij ook een Ubuntu Desktop Edition?

Misschien is het leuk als je als echte windows gebruiker laat weten waar jou nou tegen aanliep met bijvoorbeeld de installatie, of wat je moest doen om vertrouwd te raken met het systeem.

Wat kwam je tegen? Wat heb je na de installatie zelf nog moeten uitzoeken om het werkbaar te maken of wat is er beter geregeld dan in windows, etc ;)
De installatie was zeer snel tov Windows 10 minder spy functies ingebouwd moet noet alles van je weten, open Office is reeds ge´nstalleerd als je tird party software aanvinkt, het duurde echt veel minder lang maar verder is het vooral interface die anders is maar dit went snel het is gewoon zo dat ik inventor niet kan gebruiken maar ik ben eventueel aan het zien of ik dit met wine kan verhelpen
Anders dan Windows zou ik geen minpunt noemen. Dat je er aan moet wennen is toch geen minpunt.
Voor mij noet perse nee maar sommige mensen passen zich moeilijk aan aan nieuwe dingen, ikzelf wissel ook tussen Android en iOS op mobiel en Windows Ubuntu en mac os dus ik werk wel in alle dingen een beetje maar ik weet dat niet iedereen zo is dus dacht ik het te vermelden