1 review

Specificaties 130mm diameter - Bekijk alle specificaties

Scythe Kabuto 3 Review

houthakker 31 mei 2017, 238 views

Scythe Kabuto 3

Goede prijs/prestatie verhouding. Goede oplossing als je een koeler wil met 120mm fan in een niet al te brede (of hoge) kast. De ventilator zit bovenop gemonteerd, dus daardoor wel wat breed.

Pluspunten

• Stil
  • Goed koelvermogen (TDP: 95 Watt)
  • Laag

Minpunten

• AMD montage clip beetje gammel

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 5
Had eerst een Scythe Kotetsu besteld, maar die bleek te hoog voor mijn (toch was smalle) kast.

Dit is een van de koelers die met een 120mm fan toch in een vrij smalle kast past. Is geschikt voor AMD en Intel, koelpasta zit er bij (plastic pakje, eenmalig gebruik). In mijn situatie komt deze cooler (de ventilator clip) tegen de voeding aan.

Wellicht al enigszins op het plaatje te zien, maar het koelblok is asymmetrisch, dat betekend dat de koeler of over je geheugen hangt, of heel dicht tegen de achterkant van de kast komt (je kan de cooler maar op 2 manier plaatsen, vanwege de montage clip). De ruimte tussen het koelblok en het geheugen is wel ruim voldoende.

De AMD montage clip komt een beetje gammel over, je kan het koelblok nog een beetje over de CPU heen en weer bewegen.

Voor de montage moest ik de voeding en videokaart verwijderen; door de grote ventilator kun je heel slecht bij de montage clip (AMD in dit geval). De handleiding is kort, maar krachtig.

Ventilator is op de laagste snelheid (300 RPM) niet te horen. Op de hoogste stand wel hoorbaar, maar op een AMD FX-8320E (niet overgeklokt) tijdens een potje potje BF1 heb ik de ventilator niet horen opspinnen. (Bios target temperatuur staat op 50 C).

Heb jij ook een Scythe Kabuto 3?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla