DXRacer Formula OH/FL08/NW Review

iinsane 29 mei 2017, 212 views

DXRacer Formula OH/FL08/NW

Via Coolblue heb ik deze stoel voor een mooie prijs kunnen kopen(tweedekans). De stoel zit heerlijk! Mijn eerste gedachte was: "ik moet oppassen dat ik niet in slaap val". Dit kan ook komen omdat ik altijd bureaustoelen had die je meteen naar de vuil wilt brengen.

Pluspunten

• Comfort
  • Valt helemaal naar achteren te leunen
  • Wip-wap effect(er is een lock om dat nie te hebben)
  • Kussens
  • Leuningen staan altijd gelijk zodat je altijd lekker zit
  • In hoogte verstelbaar

Minpunten

• Prijs (ish)
  • Bredere mensen zullen misschien last hebben van de gebogen punten aan de zijkanten van het zitvlak en rondom de rugleuning
  • Armleuningen fragiel?

Ik kom van een bureaustoel waar je op een gespannen net zit en leunt. Dit was voor mij heel erg comfortabel toen ik die kocht, maar de stoel is ondertussen kapot gegaan.

Na veel prijs vergelijken en reviews te lezen heb ik toch gekozen voor de cliché, dxracer.

Na het slepen van 22kg, ben ik meteen begonnen om hem in elkaar te zetten(terwijl het 25 graden was :O ). De verpakking is prima, maar daar kan ik niet veel over zeggen, omdat het een tweedekans was op Coolblue. Instructies waren duidelijk, maar er zit een kaartje bij met een QR code die je naar een filmpje moet leiden(deze werkt niet). Na ongeveer een halfuurtje sleutelen zat hij in elkaar.

Ik heb nooit gedacht dat die kussen zo lekker zitten en dat het veel rugpijn weghaalt die ik van mijn vorige stoel kreeg.

Toch zijn er minpunten. De prijs verschilt natuurlijk per persoon. Ik heb de stoel voor 250 euro kunnen kopen en als ik dit vergelijk met andere A merk bureaustoelen vond ik dit erg meevallen. Bredere mensen zullen misschien last hebben van de uitstekende punten bij het zitvlak en rondom de rugleuning. Ik ben zelf erg smal dus ik heb hier geen last van. De reden dat ik heb voor een aantal tientjes minder kon krijgen was, omdat in een van de armleuningen een "deuk" in de vorm van een lijn zit. Betekend dit dat het fragiel is en dat je moet oppassen wat je erop legt? Geen idee, daar wil ik niet achter komen, wel zeg ik: oppassen.

Heb jij ook een DXRacer Formula OH/FL08/NW?