Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out

Specificaties Bedraad Qwerty met Steelseries QS1 switches - Bekijk alle specificaties

Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out Review

koen0s 28 mei 2017, 162 views

Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out

Dit product is werkelijk waar verschrikkelijk! Na enkele maanden in gebruik te hebben gehad vallen de toetsen van ellende uit elkaar. De service is om te huilen en de software/firmware lachwekkend.

Pluspunten

• De LED lampjes zien er mooi uit, als je dan toch iets moet noemen.

Minpunten

• Toetsen breken snel af.
  • Geen vervangende toetsen verkrijgbaar
  • Veel firmare problemen
  • Software bugs in het algemeen
  • Samenwerking met Steelseries engine 3 is belabberd
  • Het toetsenboord 'freezed' regelmatig

Dit product is werkelijk waar verschrikkelijk!

Na enkele maanden in gebruik te hebben gehad vallen de toetsen van ellende uit elkaar. De backspace key en een letter hebben bij mijn toetsenboord gebroken fittinkjes, waarmee ze verbonden zijn aan het mechanisme. Hierdoor blijven de toetsen niet op hun plaats zitten. Als je even 5 minuten googled zie je dat dit een veel voorkomend probleem is, naast alle firmware problemen...

Het ergste hierin is dat Steelseries GEEN NIEUWE KEYS KAN LEVEREN. Ja, je leest het goed. Zodra je keys kapot zijn blijft het daarbij, Steelseries kan geen vervangende keys opsturen en je kunt ze ook nergens kopen. De enige optie is dan het gehele toetsenboord opsturen naar Steelseries.

Daarnaast heb ik iedere week mijn broertje wel aan de telefoon omdat het toetsenboord niet meer werkt. Zodra hij de 'W' toets indrukt slaat het toetsenboord op hol en wordt er een hele reeks aan toetsen doorgegeven aan de PC. Na resetten doet hij het dan weer even.

De kwaliteit is belabberd, de service vanuit Steelseries is onbegrijpelijk slecht en de software support is lachwekkend. Laat dit toetsenboord a.u.b. links liggen en spendeer je geld aan een kwalitatief product.

Heb jij ook een Steelseries Apex M800 Mechanical Gaming Keyboard - US lay-out?

Bezit eveneens dit toetsenbord nu dik 2 jaar en kan me zeker vinden in je Review.
Beschouw dit als een miskoop, en zal het zeker niet meer aanraden. Over de led lampjes geen verkeert woord, het oogt cool maar dat is dan ook meteen alles.
Toetsaanslag is prima dat ook, maar het mechaniek is bedroevend. Toetsen breken (erg) vlug af en standaard zitten er een paar reserve bijgeleverd. En idd niet nabestelbaar. Soms werken ze gewoon niet en moet je meerdere malen de betreffende toets indrukken.En niet zachtjes ook,en geloof me dat is erg irritant.
Ik ga dit toetsenbord asap vervangen, maar of het Steelseries wordt ???

Me vriendelijke groet,
Rens Copal