Specificaties 92mm diameter met 24,1dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Gelid Solutions SnowStorm Review

glydoscoop 27 mei 2017, laatste update op 27 mei 2017, 66 views

Gelid Solutions SnowStorm

Doet wat je denk , voor weinig geld een prima vervanger zijn van je stock cooler , og bij gebrek aan de stock cooler !

Pluspunten

• Geluid
  • Montage mogelijkheden
  • Koelpasta los meegeleverd
  • prestaties voor het geld
  • Looks

Minpunten

• manier van montage iets moeilijker als bij andere
  • voor 10 euro meer zou ik toch een hyper 212 nemen bijvoorbeeld

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 3

Mijn rede van aankoop was vrij simpel , ik ben dr bracket voor mijn am3+ bord kwijtgeraakt en had dus vervanging nodig
Uitpakken
Het uitpakken van de cooler is een leuke ervaring de cooler gelijk bovenop en gelijk het ahhww schattig momentje

want laten we eerlijk zijn het is en blijft een redelijk klein coolertje met een fan van zo'n 92mm

Accesories :

Yes losse koelpasta , naar mijn mening een grote + , monteren van de cooler kan wel eens mis gaan of je wilt toch een andere oriŽntatie en dan is het toch mooi dat je nieuwe koelpasta kunt gebruiken en die niet hoeft aan te schaffen en zeker voor deze prijs een enorme plus
Monteren
Het monteren van de cooler vond ik zelf best wel iets lastiger als bijvoorbeeld de Scythe mugen 4/5 of de Hyper 212 evo , het blijft vrij simpel maar wilde het toch gezegd hebben.
Prestaties
Ja wat kun je verwachten voor 20 euro ? nou een stoere look , een leuke ervaring , en net wat betere koelprestaties als de stock cooler voor een amd fx 8320 , na zon 15 min stress test kwam ik uit op 60 graden op cd cores en 70 op de socket ( het uitlezen van de temps met deze cpu op dit bordje is altijd al vaag geweest zo geeft elke software hele andere waardes , ditmaal getest met AIDA64 en HWmonitor.
conclusie
Ben je opzoek naar een vervanger voor de stock cooler met betere prestaties ? leg er dan net even 10 euro bij en ga voor een cooler waar eventueel later een 2e fan op kan of gewoon een groter blok met een 120mm fan , dit is namelijk een prima cooler maar verwacht geen wonderen en als je toch de 2 tientjes gaat uitgeven is iets meer ook geen ramp .

begrijp mij niet verkeerd ik ben zeer tevreden aangezien ik de stock cooler niet meer had en eens wilde proberen wat 1 van de goedkoopste tower cooler je kan bieden

nog een foto na montage :

Heb jij ook een Gelid Solutions SnowStorm?