Specificaties 1,9" scherm met 8GB opslag - Bekijk alle specificaties

Sandisk Sansa Fuze + FM Radio 8GB Zwart Review

ktf 17 december 2009, laatste update op 17 december 2009, 506 views

Sandisk Sansa Fuze + FM Radio 8GB Zwart

Pluspunten

• Accuduur
  • FLAC en Vorbis
  • Stevig gebouwd
  • Fijne navigatie, na gewenning
  • Interessante features zoals Replay-Gain

Minpunten

• Video-encoder (alternatief beschikbaar)

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze Sansa Fuze nu ruim een half jaar in mijn bezit, en ik ben er zeer tevreden over. Ik kocht het apparaat omdat het goedkoop was, een lange accuduur heeft (24 uur volgens de specs) en Vorbis en FLAC lust. Ik heb er via eBay voor een prikkie een siliconenhoes en beeldschermfolie bijgekocht. Opzich is het apparaat vrij stevig en ziet het er goed uit, maar ik vind het fijn er gewoon een extra bescherming omheen te doen.

Ik ben zeer te spreken over de accuduur. Je hoeft hem, bij regelmatig, gewoon af en toe aan je computer te hangen, bij mij is dat ongeveer eens per maand. Ik heb er vooral Vorbis op staan en een aantal FLAC-bestanden.

Waar ik totaal niet over te spreken ben is de videofunctionaliteit. De convertor loopt alleen op Windows, chrasht om de haverklap en levert weinig compressie (lees: grote bestanden) op. Ik weet dat er een conversiescript is dat standaardvideo's met de juiste codecs in het juiste formaat plakt maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet in ieder geval zeker (uit eigen onderzoek) dat er met een goede encoder veel uit te halen valt, de Sansa is niet zo kieskeurig qua stream als de juiste container er maar omheen zit.

Mijn vorige speler speelde ook Vorbis, maar dit was een low-precision decoder, waardoor je soms hoog gerinkel hoorde in de nummers. Dat is hier absoluut niet het geval. Over de geluidskwaliteit ben ik zeer te spreken. Ook de kwaliteit van de firmware is goed te noemen. Af en toe chrast de speler (als ik tijdens het afsluiten de toetsvergrendeling inschakel bijvoorbeeld) maar dit is is eenvoudig en zonder hulpmiddelen te resetten.

Al met al een aanrader!

Heb jij ook een Sandisk Sansa Fuze + FM Radio 8GB Zwart?