LG G6 Zwart

Specificaties 5,7" • 2880x1440 • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG G6 Zwart Review

Lucky_Luuk 27 mei 2017, laatste update op 13 juni 2017, 4.020 views Product gekocht

LG G6 Zwart

LG G6, een prachtige telefoon met een groot en mooi scherm, goede accuduur, een waterdicht design, en een interessante camera. Heeft wel een SoC van vorig jaar, maar daar merk je niet veel van.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Goede accuduur
  • Mooie behuizing
  • Groothoek camera
  • IP68 classificatie
  • Opslag uitbreidbaar met Micro-sd

Minpunten

• Geen notificatie LED
  • Geen draadloos laden
  • Maar 1 speaker
  • Camera aan de voorkant is matig
  • Accu niet meer te verwisselen.

Nadat ik 2 jaar lang een LG G4 heb gehad ben ik overgestapt naar de LG G6. De verschillen in de G4 en G6 zijn erg groot, maar wel welkom. Deze G6 heeft €480,- gekost in combinatie met een T-mobile abonnement.

Design

Het design van de LG G6 is prachtig, helemaal gebouwd van glas en metaal met een groot oppervlak voor het scherm zelf. Het toestel voelt stevig aan en ligt lekker in de hand. Het enige nadeel is dat je overal stof en vingerafdrukken ziet, omdat er zo veel glas aanwezig is op het toestel.

[img]DFN7P41T[/img]

[img]tutMJ7NI[/img]

De G6 is stof- en waterdicht met een IP68 classificatie, hierdoor is wel de mogelijkheid om de accu makkelijk te vervangen niet meer aanwezig.

De plaatsing van de vingerafdrukscanner/aan en uit knop ligt op de perfecte plaats precies ter hoogte van je wijsvinger, ook werkt de scanner zeer snel.

Helaas beschikt de Nederlandse versie niet over draadloos laden, dit is erg jammer, want ik vind dat persoonlijk wel een functie die erg handig is. De G6 komt wel met Quick Charge 3.0 en een USB type C poort.

Het toestel beschikt over één speaker aan de onderkant, het had fijn geweest als dit er twee waren geweest, verder is de speaker wel luid genoeg.

Het scherm

Het toestel heeft een 5,7 Inch LCD scherm met een resolutie van 2880X1440, hiermee heeft het scherm een ongebruikelijke 2:1 verhouding. Door de 2:1 verhouding is het scherm smaller en hoger dan vele andere toestellen. Dit is vooral fijn bij applicaties zoals Whatsapp of een internet browser, zo kan je veel berichten/tekst onder elkaar zien.

[img]Zw1rzGw2[/img]

Het scherm neemt 78% van de voorkant in beslag, hierdoor zijn de bezels klein. Dit ziet er strak uit en zorgt er ook voor dat de telefoon niet te groot is.

De G6 beschikt ook over een "Always On Display". Hierdoor kan je altijd de tijd en je notificaties zien als je het scherm zelf niet aan hebt. Liever zou ik een LED notificatie lampje willen zien, maar het Always On Display is ook een oplossing voor dit probleem.

Hardware

SoC
LG heeft bij de G6 gekozen voor een SoC die al wat ouder is, de Snapdragon 821. In het dagelijks gebruik merk je hier niets van, omdat deze chip gewoon krachtig genoeg is. Bij stevig gebruik wordt het ook niet te warm, omdat LG een heat pipe bij de SoC geplaatst heeft, hierdoor blijft de temperatuur rondom de SoC aangenaam.
Opslag
Er is maar een soort opslag voor de G6 te krijgen in Nederland, namelijk de 32GB versie. 32GB is voor veel mensen niet genoeg, maar gelukkig is er de mogelijkheid om de opslag uit te breiden met een Micro-sd kaartje tot 2TB.
Accu
Het toestel beschikt over een 3300 mAh accu. De accuduur in dit toestel is best goed, ik kom er in ieder geval de dag door met nog 30% capaciteit over zelfs met, het Always on Display aan die wat meer energie gebruikt dan bij OLED schermen.

Camera

De LG G6 beschikt over drie camera's, twee achter en één voor. Op de achterkant bevinden zich twee 13MP camera's. Eén van die camera's is een groothoek camera, hiermee kan je veel meer in beeld krijgen dan met een normale smartphone camera. De camera's zijn alleen niet de beste in situaties met weinig licht.

[img]lUNiiu79[/img]
Normale camera stand

[img]YD1aelOz[/img]
Groothoeksstand

De 5MP camera aan de voorkant valt een beetje tegen en ziet er niet heel bijzonder uit, maar is wel goed genoeg voor de eventuele selfie.

Software

De G6 komt uit de doos met Android 7.0 met LG's eigen draai er aan. Je kan bijvoorbeeld je telefoon ontgrendelen met een "knock code" waar je het scherm op verschillende punten aan moet raken.

Op de G6 kan je ook voor verschillende thema's kiezen, je hebt donkere thema's en lichte thema's die ook het optie menu van kleur veranderen en de icoontjes van apps veranderen. Zelf ben ik niet een fan van de launcher die LG gebruikt, daarom gebruik ik Nova Launcher op de G6.
[img]PJ2bfCBe[/img]

Ik vind de LG G6 persoonlijk een prachtig toestel, vooral het scherm is erg aantrekkelijk. De unieke camera is ook één van de beste punten van dit toestel. Ik raad het toestel zeker aan. Zeker als je het toestel voor minder dan €600,- kan kopen is het een goed alternatief op de Samsung S8.

Nawoord

Bedankt voor het lezen van deze review, ik sta open voor vragen en opmerkingen!

Heb jij ook een LG G6 Zwart?

Puike review, in mijn ogen is de wide-angle camera voor mij reden genoeg om de Galaxy S8 als een no-go te zien, ikzelf heb nu de G5 na de Lumia 950 die ik heb gehad... Maar man wat een genot is die wide-angle camera als je even net wat meer op de foto wilt krijgen! :9

Verder denk ik dat het voor een heel aantal mensen ook een pluspunt is dat de schermranden niet gebogen zijn, ik vind het zelf naast lelijk ook nog eens heel onpraktisch, je zit continu met je handpalmen aan het scherm (typen gaat dus wel eens fout) en door die gebogen rand lijkt het net of je een LCD hebt met zieke backlight bleeding (de manier waarop het OLED-scherm vanaf de rand is opgebouwd geeft mij dat idee) :+

Van mij krijg je die +2!
Ik wilde een reactie op je bericht plaatsen, maar ik was zo dom om het in de hoofdthread te zetten. :+
Zelf ook een G5 en ik heb niet echt het idee dat de G6 grote stappen heeft gemaakt in wat betreft foto/video kwaliteit, als ook voor de prestaties die zijn nagenoeg gelijk. Enige pluspunten die de G6 heeft tgov de G5 is de bouwkwaliteit, grotere accu en IP68 certificering hiertegenover staat wel dat de G6 geen IR blaster heeft en uiteraard een verwijderbare batterij.

Wat betreft de wide angel shots ook ik vind deze geweldig, echter zijn deze wel enigszins vervormd hebben iets van een panorama-view en uiteraard minder scherp dan de hoofdlens van 16mpix.

[Reactie gewijzigd door choi99 op 1 juni 2017 14:44]

Thanks! Die wide angle camera is echt geniaal, je kan echt veel meer op de camera krijgen dan met een normale lens. Ik heb zelf geen ervaring met de curved displays, maar het lijkt mij ook zeer vervelend in dagenlijks gebruik.

Edit: oeps, dit was als reactie op barta123 bedoeld. :o

[Reactie gewijzigd door Lucky_Luuk op 28 mei 2017 14:51]

Ik ben van plan om de g6 te gaan bestellen, maar ik eerst wilde ik graag weten of er oortjes mee worden geleverd. Anders bestel ik er gelijk nieuwe bij.
Die worden meegeleverd, maar zijn niet van top kwaliteit.
ah, jammer, dan ga ik alvast op zoek naar wat oortjes. bedankt voor de reactie!
leuke review trouwens!