Samsung Galaxy S8 Zwart

€ 314,-
Specificaties 5,8" • 2960x1440 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S8 Zwart Review

hein1996 26 mei 2017, 272 views

Samsung Galaxy S8 Zwart

De beste telefoon die ik ooit gehad heb. Prachtig display, snel, perfecte camera's, biometrisch unlocken to the max. Het enige minpuntje is de prijs, maar die vind ik om eerlijk te zijn zéker niet te hoog. Wat mij betreft nu al dé smartphone van 2017.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Goed design
  • Bouwkwaliteit
  • Biometrisch unlocken
  • Snel
  • Camera

Minpunten

• Bixby
  • Vingerafdruk aan achterkant

De beste telefoon die ik ooit gehad heb. Had hiervoor een OnePlus One, weg gedaan vanwege de breedte, en de gebrekkige accu.

De voornaamste reden dat ik voor deze telefoon heb gekozen is het scherm, en dat vind ik nog steeds een van de grootste pluspunten. Met de hoge resolutie (die ook nog eens zelf te wijzigen is!) en de geweldige contrasten van het Amoled paneel is het altijd een genot om naar de kijken. Ook de auto-brightness werkt erg goed. Ik hoef nooit zelf de helderheid te wijzigen, wat bij mijn OnePlus One toch wel anders was.

Door naar het unlocken van de S8. Dat gaat ook erg prettig. Meestal gebruik ik de vingerafdrukscanner, maar als ik even fancy wil zijn gebruik ik ook nog weleens de ingebouwde Iris-scanner. Deze gebruik ik niet altijd, omdat je je telefoon aardig dichtbij je hoofd moet houden en hij werkt niet altijd als je geen contactlenzen draagt of last van droge ogen hebt. Een klein minpunt van het unlocken is dat de vingerafdrukscanner aan de achterkant zit. Wanneer je toestel op een tafel ligt en je wil hem niet oppakken, kun je hem niet of moeilijk biometrisch unlocken. Je kunt natuurlijk je pincode intoetsen, maar dan gaat ook de Iris-scanner aan en dat ziet er een beetje awkward uit.

De standaard features van de telefoon (Bel-speaker, speaker, antenne, knoppen, hartslagmeter) zijn allemaal wel prima en daar ga ik niet teveel op in.

Door naar de camera. Deze is subliem. Er is letterlijk nog niks wat ik als nadeel van de camera heb gevonden! Verwacht kleurrijke, scherpe foto's met mooie (en als het aan mij ligt niet te hoge) verzadiging. De auto focus is bliksemsnel, zowel bij front-
als hoofdcamera. De instellingen en extra features zijn ook erg goed, zoals de professionele modus, 240fps slomo, face-filters, panorama, klein filmpje maken voorafgaand aan foto, etc etc.

Dan wil ik als laatste nog even de minpunten benoemen. Bixby is niet geweldig en voelt een beetje dubbelop. Ik gebruik zelf liever google. Ook is er bij Google al wel een voice assistant, maar bij Bixby nog niet, daarom vind ik het ook onnodig dat er een dedicated button voor Bixby is.

Het samsung toetsenbord moet ik ook nog een beetje aan wennen. Ik toets vaak per ongeluk een cijfer in als ik een letter van de bovenste rij wil intoetsen. Ook de automatische leerfunctie voor woorden is niet super fijn. Hij leert woorden "te snel" wanneer je een keer een typfout maakt, denkt hij meteen dat dat een echt woord is en wanneer je vervolgens het daadwerkelijke woord wil intoetsen, corrigeert hij dat naar die met de typfout... Beetje vervelend als je snel een berichtje wil tikken.

Voor degene die nog zit te twijfelen om dit toestel te kopen, zou ik zeggen: doen! Je kunt echt geen miskoop doen, en als je het geld hebt ga je er zeker heel veel plezier aan beleven. En iedereen die je toestel voor het eerst ziet heeft het "wow"-effect ;)

Heb jij ook een Samsung Galaxy S8 Zwart?

Vraag & Aanbod

Tip: installeer Gboard. Het toetsenbord van Google. Deze werkt een stuk beter.