Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 128GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire ES1-572-35RR Review

jwvanwijngaarden 26 mei 2017, 505 views

Acer Aspire ES1-572-35RR

Ik zocht een nieuwe laptop voor internetten, mailen en tekstverwerken. Ik wilde graag een mat Full HD scherm, een SSD, goede connectiviteit, en een I3 processor voor snelheid gecombineerd met zuinigheid.

Pluspunten

• Value for money
  • Mooi mat Full HD scherm
  • Combinatie I3 met SSD ruimvoldoende snel
  • Accuduur
  • Stil

Minpunten

• Geen DVD-brander
  • Vrij scherpe rand behuizing

Zoals in de aanhef al vermeldt wilde ik graag een mat Full HD scherm, een SSD, een I3 processor, goede connectiviteit en een lange accuduur. Bij mijn zoektocht kwam ik bij Bol.com uit die deze laptop leverde voor 451,50. Acer stond vroeger niet best aangeschreven, maar mijn Packard Bell netbookje (volgens mij dezelfde stal) had het keurig gedaan, dus er was geen reden om het niet met deze te proberen.
De laptop heeft een mooi scherm, een prettig toetsenbord, en -voor mij heel belangrijk- een ventilator die bij normaal gebruik nauwelijks draait. Dat maakt hem lekker stil en energiezuinig.
Qua uiterlijk is het een zwart ding, niet speciaal mooi, ook niet lelijk, zeg maar functioneel. De bouwkwaliteit is voldoende, en dat is genoeg. De luxe uitstraling van bijvoorbeeld de Asus UX305 van mijn partner ontbreekt volledig, maar dat kan ook niet anders voor deze prijs. Het toetsenbord en muispad werken prettig, en de beeldkwaliteit vind ik mooi, mooier dan mijn 6 jaar oude HP, maar dat is logisch.
De accuduur vind ik verbazend lang, en dat is bijvoorbeeld prettig op de kaartentafel van mijn zeilboot waar hij gebruikt wordt voor de navigatie. In dat verband noem ik ook de aansluiting voor de voeding. Mijn zes jaar geleden aangeschafte 12-volt voeding bleek ook een plugje te bevatten waarmee deze Acer aangesloten kan worden. Heerlijk dat dat kennelijk dezelfde is gebleven, de twee Asussen die hier thuis zijn hebben ieder veschiillende aansluitingen, die beiden niet op deze voeding passen.. Al met al ben ik tevreden met deze aankoop.

Heb jij ook een Acer Aspire ES1-572-35RR?